In ultimii ani, piata de fashion din Romania a evoluat semnificativ, insa, cei care au profitat cel mai mult de aceasta crestere au fost brandurile internationale. De ce producatorii romani de fashion nu reusesc sa evolueze atat la nivel local, cat si international si de ce au nevoie producatorii pentru a avea succes, au explicat mari retaileri prezenti in cadrul conferintei Fashion ROute, organizata de wall-street.ro.

"Comparand studiile de piata din industria de fashion, am observat ca Romania este o tara mai deschisa la consumul de fashion fata de alte tari din Europa Centrala si de Est, iar cosul mediu in online si offline este mai mare aici decat in tarile din jur. Cu toate acestea, publicul din Romania nu este foarte deschis catre brandurile romanesti. Problema este ca antreprenorii romani nu au suficient curaj pentru a intra pe alte piete. Existe doar cateva tentative timide de a intra pe pietele internationale", Raluca Radu, country manager Answear.

“Noi lucram cu multi producatori romani. Acum 4-5 ani, FashionUp avea in jur de 80% producatori mici romani in portofoliu. In mare parte, producatori mici, care in acesti ani nu au reusit sa creasca si problema principala tine de volume si promovare. Pana la urma, este nevoie de volume pentru a evolua pe piata si de un brand puternic. Am vazut foarte putini producatori romani care stiu sa-si creeze un brand al lor. Nu vor evolua pe piete internationale si nu vor avea succes daca nu vor avea un brand puternic”, Alin Stanciu, fondator FashionUp.

"Piata de fashion din Romania este in crestere in acest moment, dar nu si in randul producatorilor romani. Cea mai mare problema pe care o vedem in randul producatorilor romani este aceea de a indrazni mai mult si de a creste brandul. As incuraja producatorii locali sa indrazneasca mai mult si sa aiba mai mult curaj daca vor sa aiba succes", Alina Bistreanu, director general LPP Romania.

Fashion ROute este evenimentul wall-street.ro dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri