Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Stay tuned pentru mai multe detalii!

Jasenka Stekic, director de Marketing si dezvoltare, a povestit pentru wall-street.ro, in cadrul unui eveniment de lansare a noii colectii Replay, planurile Fashion&Friends pe piata locala. Astfel, incepand din septembrie magazinul Replay din Baneasa, care in prezent apartine companiei Fashion Box Greece S.A, va fi preluat de compania sarba pe care o conduce.

“Nu este o preluare in sistem franciza, suntem intr-un joint venture cu Replay si suntem parteneri cu 50%-50% cu brandul Replay. Nu doar in Romania, ci si in regiunea balcanica si in Europa de Est”, spune Jasenka Stekic.

Fashion&Friends Company este un grup de moda ce detine francize si parteneriate cu aproape 30 de branduri de fashion internationale, printre care Diesel, Calvin Klein, Premiata, Levi, Tommy Hilfiger, Scotch & Soda, Replay, Timberland, Camper, Cesare Paciotti, Bata, Liu Jo, Guess, Desigual, Lee, Wrangler, Paciotti 4us Manila Grace, Steve Madden, Mango, UGG.

Penny Market, crestere de 15%...
Citeste si: Romania, piata cea mai dinamica pentru reteaua de magazine Penny

Pe piata romaneasca, Fashion&Friends este prezent cu brandul Replay si Superdry. Compania detine momentan 2 magazine Replay, in AFI Cotroceni si Parklake si alte 3 unitati Superdry in AFI Cotroceni, Parklake si Baneasa Shopping City. Pentru Superdry, compania sarba este distribuitor exclusiv al brandului japonez pe Romania.

Piata romaneasca de fashion, cu potential

Magazinul Replay din AFI Cotroceni a fost deschis in toamna anului trecut, iar reprezentantii Fashion&Friends se declara nemultumiti de vanzarile inregistate: “Aveam asteptari mai mari, dar cred ca brandul nu este foarte cunoscut pe aceasta piata. Fostul partener Replay nu a promovat si nu a comunicat suficient. Trebuie sa reluam totul de la 0 si necesita investitii in marketing. Ne bucuram insa sa fim prezenti pe piata romaneasca pentru ca vedem potential”, spune Jasenka Stekic.

Prin comparatie cu Serbia, piata romaneasca este mult mai orientata catre fast fashion si branduri de masa. “Vad diferente in ceea ce priveste awarnessul brandurilor in randul consumatorilor. De exemplu, sarbii sunt mult mai fancy decat romanii, mult mai inclinati sa poarte branduri mari. In Romania, branduri precum Zara sunt lideri, oamenii au un stil casual si ordinar, nu vad branded jeans pe strada precum vad in Belgrad”, explica Jasenka Stekic.

Fashion & Friends este prezenta in tari precum Serbia, Croatia, Macedonia, Montenegru, Polonia si, mai nou, Romania. Cea mai mare piata pentru companie este Serbia, urmata de Croatia. In celelalte tari, compania incearca sa dezvolte businessul.

Motorul de cautare in...
Citeste si: Glami, motorul de cautare in fashion. Ce planuri are

Branduri si magazine noi in Romania

Cu un portofoliu care cuprinde pana la30 de branduri de fashion, compania sarba planuieste sa aduca in Romania si alte branduri de moda. Planul ideal, spune Jasenka Stekic, este sa deschida un concept multibrand de fashion care sa adune toate numele din portofoliu. “Vrem un magazin multibrand Fashion&Friends unde sa gasesti intr-un singur loc toate brandurile pe care le detine”.

Acest aspect este conditionat insa de deschiderile de centre comerciale; un concept multibrand necesita de la 500 pana la 600 metri patrati. Investitia intr-un magazin al companiei poate ajunge pana la 2.000 euro pe metru patrat, mai spune Jasenka Stekic.