Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie pe 21 mai. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, aici.

Recentele inovatii tehnologice au deschis calea pentru o productie inteligenta, in care echipamente conectate prin internet sunt folosite pentru a monitoriza si automatiza intregul proces de productie. Industria 4.0 aplicata in industria de fashion priveste intregul ecosistem al modei, de la marcile de lux, pana la retailerii fast fashion.

Solutiile hightech in fashion cresc productivitatea, accelereaza viteza cu care produsele sunt puse pe piata, au o acuratete mai mare cand vine vorba de prognoze in fashion, scad costurile necesare legate de productia colectiilor, dar si a celor legate de stocuri si, poate cel mai important, rezolva problema crizei fortei de munca.

In luna aprilie a anului trecut, Lectra, companie franceza ce ofera solutii de inalta tehnologie industriilor de moda, auto si mobila, lansa primul cutting room 4.0, echipament de croit ce imbina inteligenta artificiala, internet of things si alte tehnologii avansate, in urma unei investitii de 25 milioane euro.

Brandul romanesc de camasi...
Citeste si: Brandul romanesc de camasi Pineberry a deschis primul magazin

La inceputul anului, Lectra a lansat programul Fashion on Demand, o solutie digitala care automatizeaza productia de articole la cerere. Acest soft lucreaza impreuna cu masinile de croit Virga ale Lectra si este practic “creierul” operatiunii.

De exemplu, un client doreste realizarea a trei camasi personalizate, cu materiale, componente si marimi diferite. Isi alege comanda, pe care ulterior o plaseaza, iar aplicatia solutiei o expediaza direct catre platforma de croi digital a Lectra. Acolo e nevoie doar de 5 minute pentru ca operatiunea de croire sa fie trimisa si validata direct printr-un singur clic pe linia de croit al masinii.

O sigura persoana se ocupa de operatiunea de incadrare care include toate cele 3 camasi si finalizeaza pe loc comanda in maxim 7 minute. Timpul de executie se reduce la 12 minute si este nevoie de doar 2 persoane in total pentru a executa aceasta operatiune. In comparatie, modul de productie conventional pentru trei camasi identice necesita 2 ore si 45 de minute si e nevoie de 5 persoane implicate in procesul de fabricatie precum si alte diverse activitati de manopera cu caracter repetitiv.

Lectra Fashion ROute

Motorul de cautare in...
Citeste si: Glami, motorul de cautare in fashion. Ce planuri are

Cum functioneaza solutia Lectra

Lectra Cutting Room 4.0 combina platforma digitala de croi Lectra cu Virga, o solutie de croire utilizata pentru taierea unui singur strat de material. Operatiunea de croire este posibila fara utilizarea de material cum ar fi hartie sau aluminiu, lucru care contribuie la realizarea de economii. Este nevoie de doar 5 minute pentru a face transferul tuturor elementelor necesare de pe platforma digitala de croi pe linia de croit. O multitudine de activitati se succed una alteia pe platforma cloud de procesare, toate aceste activitati sunt apoi executate de diferite masini automatizate. Procesul este automatizat, sigur si rapid. Acesta nu se mai bazeaza pe schimbul de informatii pe suport hartie si nu mai este influentat de erorile umane.

Lectra a avut nevoie de 4 ani de munca si de investitii de 35 milioane in cercetare si dezvoltare pentru a pune la punct aceasta solutie.

Personalizarea, specifica generatiei Millennials

De ce se lanseaza solutii de personalizare in industria de fashion? De ce companiile aloca sume exorbitante pentru a lansa programe care sa reduca timpul si resursele pentru productia personalizata? Se pare ca tinerii generatiei Millennials sunt ambasadorii trendului de personalizare si chiar daca gigantii din fast fashion inregistreaza vanzari masive, noua generatie se indreapta spre altceva.

74% din tinerii generatiei Millennials si Z sunt interesati sa cumpere produse customizate, 42% detin cel putin un articol special conceput dupa gusturile/marimea lor si 20% sunt gata sa plateasca in plus pentru astfel de creatii, potrivit unui studiu Deloitte.

Startup romanesc, in finala...
Citeste si: Startup romanesc, in finala unui concurs international de fashiontech

Personalizarea in industria de fashion nu pare sa mai fie doar un trend, ci devine o sursa de diferentiere pentru producatorii de moda. Presupune mai multa transparenta, etica, calitate, exprimare individuala si se situeaza la polul opus al fast fashionului.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.