Campania, menita sa schimbe vieti si sa ajute persoanele in nevoie prin donarea de haine, este initiata de Promenada Mall, in parteneriat cu Unilever (OMO, Cocolino) si Crucea Rosie Romana.

Campania “The Empty Shop” de anul acesta se va desfasura timp de aproximativ o luna, din 24 aprilie pana in 19 mai. Proiectul se afla la a doua editie dupa ce, in 2018, a inregistrat performanta celei mai mari colecte de haine din Romania, cu 73 de tone de articole de imbracaminte donate in doua saptamani. De acestea au beneficiat peste 6.700 de familii, din 12 judete. Hainele au ajuns la 28.000 de persoane din zone sarace si cu risc de abandon scolar, multumita celor peste 10.000 de donatori din toata tara.

"Editia a doua „The Empty Shop” nu cred ca ar fi fost posibila fara reactia extraordinara a vizitatorilor nostri, si nu numai, de anul trecut, cand am initiat acest proiect social. In 2018, magazinul cu rafturi goale a fost „deschis” doar 2 saptamani si, totusi, am colectat de aproape 3 ori mai multe haine decat estimasem, adica 73 de tone. Asadar, acest succes ne-a facut sa abordam cu alte forte editia de anul acesta. Drept urmare, „The Empty Shop” ramane tot in Promenada, dar a fost mutat la etajul 1, unde exista un spatiu mai mare, iar usile lui vor fi deschise pana pe 19 mai. Adica de aproape doua ori mai mult timp fata de anul trecut", spune Ana-Maria Leca, manager feneral Promenada.

The Empty Shop

Grupul polonez LPP a deschis...
Citeste si: LPP a deschis al 50-lea magazin din Romania, sub brandul Reserved

Obiectivul principal al proiectului este acela de a veni in sprijinul familiilor din zonele sarace si de a contribui la reducerea abandonului scolar si excluziunii sociale prin donarea de haine catre comunitati nevoiase din tara. Prin acest proiect, Promenada isi doreste sa demonstreze, pentru a doua oara, ca un centru comercial poate determina implicarea comunitatii si aduce un impact pozitiv real in viata oamenilor.

„The Empty Shop” nu este despre cifre, ci despre solidaritate, altruism si umanitate. Trei calitati pe care le-am redescoperit anul trecut la vizitatorii nostri si care au facut ca singurul magazin cu rafturi goale din Romania sa se redeschida. Acest spatiu va fi deschis tuturor celor care doresc sa doneze haine si sa faca o fapta buna pana in ziua de 19 mai. Noi toti suntem obisnuiti sa mergem in mall-uri pentru a face cumparaturi. Cum ar fi sa ii facem pe oameni sa mearga la mall si pentru a dona? Ne dorim sa inspiram oamenii sa adopte obiceiuri noi, venind in intampinarea lor cu o metoda simpla de a contribui pentru comunitate. Venind la Promenada pentru cumparaturi, noi va dam ocazia perfecta sa faceti o fapta buna. Asadar, Promenada lanseaza provocarea de a umple cu haine rafturile unui magazin gol, pentru a doua oara», spune Ana Maria Leca, Manager General al Promenada Mall.

Cat de mare este nevoia de a dona haine

Romania se numara printre tarile cu cele mai ridicate rate ale saraciei din Europa, peste 35,7% dintre romani fiind afectati de acest flagel (conform datelor Eurostat). In acelasi timp, tot Romania are si cel mai ridicat nivel de copii saraci de pe continent, procentul fiind direct legat de o rata de abandon scolar ingrijoratoare, de 18%. Alte efecte negative ale saraciei sunt: excluziunea sociala, abandonul scolar si copii care traiesc in conditii dure.

De altfel, lipsa hainelor se afla printre motivele care ii impiedica pe copiii din comunitatile sarace sa mearga la scoala. Aceasta realitate din viata lor nu poate fi cosmetizata, dar poate fi, in schimb, transformata intr-una mai buna si care le va oferi mai multe sanse de a reusi in viata.

Branduri romanesti de...
Citeste si: Branduri romanesti de fashion care fac concurenta serioasa Zara si H&M

The Empty Shop

"Romania are atat de multe zone in care oamenii au nevoie de un astfel de ajutor incat este foarte dificil sa alegi doar anumite locuri. Tocmai de aceea, puntea de legatura cu beneficiarii va fi partenerul nostru de anul acesta, Crucea Rosie Romana. Oamenii de aici cunosc cel mai bine realitatea din teren, cum se spune, si stiu care sunt localitatile si oamenii care au cea mai mare nevoie de o sansa la o viata mai buna. Ne dorim foarte mult sa depasim cantitatea de haine colectata anul trecut, pentru ca asta ar insemna si adaugarea de noi judete pe harta donatiilor", spune Ana Maria Leca.

Promenada, alaturi de partenerii proiectului, isi doresc sa colecteze si anul acesta cel putin la fel de multe haine ca la prima editie, pe care sa le directioneze catre copii si familiile lor. Partenerul campaniei, Unilever, se va ocupa de spalarea, improspatarea si igienizarea hainelor cu OMO si Coccolino, in timp ce Crucea Rosie Romana va fi puntea de legatura cu beneficiarii. Organizatia se va ocupa de identificarea si selectarea familiilor din zonele sarace, precum si de livrarea hainelor catre beneficiari. In functie de cantitatea de haine colectate, numarul judetelor vizate poate fi extins.

Grupul LVMH Louis Vuitton si...
Citeste si: Grupul LVMH Louis Vuitton si Rihanna lanseaza o noua casa de moda