Andreea Micu absolvea in anul 2007 Facultatea de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti. In acelasi an, Valeriu si Cristiana Stoica, parintii sai, lansau “la apa” afacerea cu vinuri premium Avincis pe care tanara avocata avea sa o transforme in noua ani intr-un nume important pe harta producatorilor de vin din zona Dragasani, supranumita “Toscana Romaniei” si nu numai.

Descopera mai multe idei de business pe Raftul cu Afaceri.

Chiar daca pregatirea sa este per ansamblu una juridica, Andreea Micu spune ca tocmai aceasta a ajutat-o foarte mult in trecerea spre zona de business, care a fost “usor turbulenta si plina de provocari”. Astfel, Andreea Micu a absolvit in 2007 studiile Facultatii de Drept din cadrul Universitatii Bucuresti si detine un Master in Dreptul Afacerilor. A inceput sa lucreze inca din timpul facultatii in cadrul firmei de avocatura Stoica si Asociatii, infiintata in urma cu mai bine de 20 de ani de parintii sai, Valeriu si Cristiana Stoica.

Atunci cand eram avocat imi doream foarte mult sa am si o latura creativa a activitatii

“Nu stiam nimic din zona de antreprenoriat. I-am urmarit insa pe parintii mei si am reusit sa cunosc treptat aceasta zona. Sunt in continuare avocat, este profesia mea de baza, iar Avincis vine ca o completare fireasca. Este o activitate facuta din pasiune. Atunci cand eram avocat imi doream foarte mult sa am si o latura creativa a activitatii, desi nici in avocatura nu te plictisesti, insa este o profesie destul de stresanta. Aveam de o zona de evadare iar Avincis a venit ca o manusa in acest sens, e un loc in care experimentez idei”, povesteste pentru wall-street.ro Andreea Micu.

Brandul Avincis a fost lansat oficial pe piata vinurilor premium in 2011, pe baza recoltei din 2010. Firma exista insa din 2007. Mai mult, domeniul unde se afla crama are o istorie mai indepartata.

“Strabunicii mamei mele au achizitionat un conac in stil neoromanesc in anul 1927 si ei au pus bazele productiei de vin. Probabil povestea ar fi continuat de atunci daca nu ar fi intervenit perioada comunista si conacul nu ar fi fost confiscat. Insa, dupa caderea comunismului parintii au reusit sa recupereze conacul si l-au refacut in totalitate pe baza schitelor vechi. Crama este una moderna unde vinul se transforma. Parintii mei au petrecut foarte mult in crama, au citit foarte multe despre procesul de vinificatie, au participat la targuri de profil, iar eu am invatat in primul rand de la ei”, spune Andreea Micu.

Si numele afacerii face trimitere la familie. “A – numele meu si a baietelului nostru Andrei, V de la Valeriu, I de la Irinel, numele mamei mele, iar CIS si reprezinta tot numele mamei mele – Cristiana Irinel Stoica. Tata rade mereu si spune ca mama are dreptul sa fie de doua ori in numele business-ului pentru ca ea a mostenit domeniul Vila Dobrusa. Numele trimite si la latinescul vinco, vincere, care inseamna a invinge”, explica Andreea Micu.

De la o productie de 10.000 de sticle Avincis a ajuns in prezent la 150.000 de litri de vin produsi anual. Pe cele 40 de hectare de vita de vie sunt produse atat soiuri albe, cat si rosii, foarte apreciate fiind insa cele locale – Cramposia sau Negru de Dragasani. Pentru realizarea vinurilor Avincis familia Stoica colaboreaza cu oenologul francez Ghislain Moritz, cu experienta in regiunea franceza Burgundia, Noua Zeelanda si Portugalia.

“Ne-am extins treptat, nu vrem sa trecem la o dimensiune mai mare. Suntem o crama mica si vrem sa investim in calitate, ceea ce inseamna o productie mai mica fata de alte crame. Intr-un an bun, cand nu intervin furiile naturii, putem produce pana la 150.000 de litri de vin”, declara Micu.

Incercam sa refacem putin traditia vinurilor romanesti

Tot pe o crestere progresiva a afacerii se bazeaza si in urmatorii 5 ani. “Avincis va fi un nume mai bine intiparit in memoria consumatorilor, pe care ii vad mult mai educati, mai constienti de ceea ce beau. Vom fi mai prezenti in orase mari precum Bucuresti, Cluj, Constanta, Iasi, dar si in strainatate. Deja exportam in China, Japonia, Belgia, Marea Britanie. Nu mergem in orice magazine sau restaurante, incercam sa refacem putin traditia vinurilor romanesti”, adauga Micu.

De altfel, exporturile vor reprezenta miza urmatorilor ani, ponderea lor urmand sa creasca de la 15-20% pana la 30-40% pe fondul extinderii in tarile in care deja Avincis este prezent, dar si in zone noi precum tarile nordice, spre exemplu.

Destul de rezervata in a oferi detalii despre investitia in aceasta afacere, Andreea Micu afirma ca in 2015 firma a reusit sa isi acopere costurile din venituri. “Intrucat investitia a fost una foarte mare pentru o vreme buna nu vom putea vorbi de profit. Momentan incepem sa ne autosustinem ca afacere. O buna parte din veniturile pe care parintii mei le-au obtinut din activitatea de avocatura in cei peste 20 de ani a fost directionata catre acest proiect. Munca lor de o viata s-a transpus in aceasta poveste”, puncteaza Andreea Micu.

Potrivit celor mai recente date furnizate de Ministerul Finantelor, Avincis a incheiat anul 2014 cu o cifra de afaceri de 3,31 mil. lei si o pierdere de 2,47 mil. lei.

Pe de alta parte, Andreea Micu spune ca are incredere maxima in viitorul afacerilor de familie, mai ales a celor din zona productiei de vin. “Cramele mici au o atentie mai mare pentru produsele pe care le fac, si mai mult decat atat pot transmite mult mai multe povesti si suflet. Pe cand o companie mai mare este obligata de la un anumit moment sa se centreze pe profit si atunci se pierde partea de relationare emotionala cu consumatorul. Cramele mici pot face acest lucru, cu atat mai mult cu cat povestile de familie se leaga de ideea de traditie”, afirma aceasta.

Cu siguranta Avincis va ramane o afacere de familie, completeaza Andreea Micu. “E cam greu sa vrei sa schimbi casa atunci cand traiesti atat de bine in ea. Valoarea acestui business nu poate fi cuantificata in bani pentru noi. Parintii mei pot avea siguranta ca voi continua aceasta afacere, iar eu sper ca si copiii mei sa duca mai departe business-ul Avincis”, conchide Andreea Micu.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business romanesc, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii cheie in companii importante.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri