“Cumpar totul online, totul!”. Este expresia care iti ramane in minte dupa un interviu cu Cristina Popa, deputy CEO al Fashion Days, cel mai mare jucator pe piata de fashion online, un domeniu cu vanzari de 170 de milioane de euro anual. Afla povestea fostei invatatoare care acum conduce operatiunile site-ului la nivel regional.

“In fiecare saptamana cumpar de pe Fashion Days, iar cateodata mai si returnez comenzi. Iau produse pentru mine, dar si pentru sot si copii. De exemplu, tot ce port acum este comandat pe site. Printre brandurile mele preferate sunt Calvin Klein, Zee Lane si United Colours of Benneton. Eu imi cumpar tot online: haine, asigurari, mancare, electrocasnice. Nu am timp sa merg in magazine. Decat sa stau doua ore intr-un mall, prefer sa merg cu copiii in parc”, afirma Popa.

Pasiunea Cristinei Popa pentru online a inceput in 2004 cand a inceput sa lucreze pentru o companie franceza care oferea rezervari de camere de hotel, un fel de concurent al Booking.com. Insa inainte de a lucra in industria de online ori cea de servicii, Cristina Popa a fost invatatoare timp de un an.

Si-a inceput cariera ca invatatoare: Nu puteai supravietui din salariu, oricat de mare ar fi fost pasiunea

“Eu am absolvit Liceul Pedagogic, iar apoi timp de un an am fost invatatoare la clasa a IV-a, in Bacau, orasul in care m-am nascut. Mi-a placut foarte mult acest lucru, dar am renuntat pentru ca salariul era atat de mic incat nu reuseai sa te descurci oricat de mult te-ai fi straduit sau oricat te pasiona. Dar nu cred ca as schimba ceva in cariera mea. Cand am descoperit online-ul in 2004-2005 am stiu ca asta este ceea ce vreau sa fac”, explica cea care in 2011 a devenit country manager al Fashion Days.

Pentru ca in liceu era pasionata de economie, ba chiar a si fost olimpica la aceasta materie obtinand primul loc pe judet, s-a inscris Facultatea de Administrarea a Afacerilor din cadrul ASE Bucuresti.

A terminat Facultatea in 2001 si in acelasi an s-a angajat la compania de curierat Romexpress Curier, unde a lucrat timp de un an si jumatate. In 2003 s-a angajat la SRR Natural, o companie de suplimente nutritive unde a pus bazele primului call center din cariera sa.

Dupa un an si doua luni petrecuti la compania de suplimente nutritive si alte patru luni la o firma cu produse pentru birotica, a inceput sa lucreze pentru QCNS, o companie franceza de turism care se ocupa de rezervarea de camere de hotel. Compania opereaza site-urile www.planigo.com si www.europehotelreservation.com.

Lupta cot la cot cu Booking.com

„Ne bateam cu cei de la Booking.com. Atunci am descoperit lucruri pe care Romania le afla abia 6-7 ani mai tarziu. Acolo am aflat ce inseamna plata cu cardul, chargeback (n.red. refuzul de plata), ce inseamna fenomenul online. Toate aceste informatii mi-au folosit enorm si la masteratul de marketing online pe care l-am facut la ASE. In lucrarea de diploma am folosit foarte multe informatii pe care le stiam din ceea ce faceam la birou, iar profesorii erau impresionati. Chiar i-am rugat sa ma lase sa fiu printre primii care isi prezinta lucrarea, iar ei se mirau foarte tare. Dar le-am zis ca altfel pierd avionul spre Barcelona”, spune Cristina Popa.

In cei sase ani in care a lucrat pentru francezii de la QCNS a fost manager de call center si de produs si coordona o echipa de aproape 100 de persoane in call center. Compania targeta prin site-urile sale in special clientii din Franta.

Mi-ar placea ca toti jucatorii sa furnizeze servicii decente

"A fost o mare provocare pentru mine. In perioada in care lucram acolo am crescut numarul de hoteluri prezente pe platforma de la 16.000 la 55.000. Acolo am aflat ca oamenii isi aranjau vacanta cu sase-sapte luni inainte, poate chiar cu un an. Daca ar fi sa dau un sfat celor care lucreaza in prezent in industria romaneasca de turism, acesta ar fi sa fie foarte atenti la detaliile marunte. Iar acest lucru nu este valabil doar pentru turism. Sunt lucruri mici de care proprietarul unei afaceri poate nu isi da seama, dar care pentru noi, consumatorii, conteaza mult. De exemplu, in zona noastra, cea de comert electronic, mi-ar placea ca toti jucatorii sa furnizeze servicii decente. Este foarte greu cand doar cativa fac acest lucru. Pentru ca daca un client cumpara online pentru prima oara si este dezamagit, nu va dori sa mai faca achizitii pe internet ", explica managerul.

In 2010 a plecat la Fashion Days, unde in toata compania erau 30 de oameni, iar in departamentul pe care il conducea Cristina Popa, cel de servicii pentru clienti, erau doar trei oameni.

"Era ceva foarte diferit pentru mine. Ganditi-va ca atunci cand am plecat de la francezi, compania avea 250-260 de oameni. Ce mi-a placut la Fashion Days a fost faptul ca inca de la inceput focusul a fost pe angajarea de seniori. Chiar daca acestia veneau din industrii diferite stiau unde sa duca lucrurile", explica managerul.

Astfel, dupa un an si trei luni, Cristina Popa devenea country manager pe Romania al Fashion Days, pozitie pe care o detine si astazi. Insa, din noiembrie anul trecut este si director adjunct (deputy CEO) al grupului Fashion Days, care are operatiuni in Romania, Bulgaria si Ungaria. Pozitia de CEO ii apartine lui Razvan Predica.

"In 2012 cand Naspers a intrat in actionariat a fost un moment foarte important. Era necesara aparitia unui astfel de investitor daca voiai sa duci platforma la nivelul de astazi. Pe de alta parte, tranzactia cu eMag aduce impreuna oamenii pasionati de fashion cu cei pasionati de tehnologie. Nu poti sa ai un site fara IT, partea cool vine din zona de tehnologie", spune Popa.

Cum a descoperit comertul electronic

Tocmai pentru ca este pasionata de fashion si de cumparaturi online managerul nu lasa sa treaca nicio saptamana fara sa faca o comanda pe Fashion Days. Insa comanda si de la concurenta...pentru a le verifica serviciile. In afara de acestea, mai cumpara si de pe cateva site-uri de moda din strainatate.

"Am descoperit comertul electronic in 2004 cand mi-am cumparat o vacanta. Iar, odata ce ai cumparat prima data si a fost bine, prinzi incredere si incepi sa iti cumperi si alte produse precum pantofi sau rochii".

Cristina Popa prefera sa cumpere de pe internet in special pentru a avea mai mult timp liber. Timp pe care sa-l petreaca alaturi de sot si cei doi copii, in varsta de zece si sase ani.

Votata "reprezentanta salariatilor"

"Imi doresc foarte mult sa citesc in timpul liber. De exemplu, in weekend, dimineata, citesc in timp ce imi beau cafeau in pat, iar alaturi citeste si fiica mea", afirma sefa Fashion Days. De curand a citit "Lebedele salbatice- Trei fiice al Chinei" de la Jung Chang si "Vanatorii de zmeie" Khaled Hosseini.

De asemenea, ii place sa mearga in parc cu copiii si sa calatoreasca. "Vacantele de vara le petrecem la mare, iar in timpul iernii mergem o saptamana la ski. In city-break-uri merg doar cu sotul. Mi-ar placea mult sa ajung in Brazilia si in Insulele Virgine", adauga Popa.

Daca o intrebi care este stilul sau de management afirma ca este o sefa onesta si deschisa. De altfel, sfatul sau pentru alti manageri este sa fie apropiati de oameni.

"La un moment dat, in perioada in care inca nu eram country manager, am fost votata reprezentanta salariatilor. Am fost foarte mandra atunci", spune directorul adjunct al Fashion Days.

Printre managerii pe care ii admira se numara Jack Ma (fondatorul Alibaba, unul dintre cei mai mari retaileri online la nivel mondial si cel mai important jucator din China), Jeff Bezos (fondatorul Amazon) si Steve Jobs (cofondatorul Apple).

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri