Fornetti este una dintre cele mai populare francize de patiserii din România, iar persoanele care vor să deschidă o unitate Fornetti trebuie să plătească mai întâi o taxă fixă de 1.500 de euro, apoi să suporte costurile de amenajare ale magazinului. Reprezentanții Fornetii nu cer o experiență anterioară francizatului și chiar susțin că franciza în sine este una simplă și potrivită ”începătorilor” din lumea afacerilor.

Franciza Fornetti pe scurt

  • Taxa de franciză: 1.500 euro, plătibilă o singură dată (nu există taxă anuală, taxa pe cifra de afaceri, etc.)
  • Francizatul suportă costurile de amenajare ale magazinului (aproximativ 5.000 de euro pentru un magazin clasic).
  • Amenajarea magazinului este asigurată de Fornetti, care furnizează totodată și echipamentul necesar (congelatoare, cuptoare, etc.)
  • Cea mai importantă condiție pentru obținerea unei francize Fornetti este deținerea directă sau în chirie a unei locații bine amplasată pentru magazin (cu trafic pietonal). Suprafața minimă 12-15 mp.
  • Un magazin Fornetti trebuie să aibă în general 1-2 angajați.
  • Aparatura necesară unui magazin obișnuit Fornetti constă în: un congelator, două cuptoare și un rastel pe care se pun tăvile.
  • Training-ul angajaților este asigurat de companie.

Dacă îți surâde ideea deschiderii unei afaceri în sistem de franciză, ești unde trebuie. Abonează-te la newsletterul wall-street.ro AICI, iar noi îți prezentăm în fiecare zi de luni povestea unei francize care să te inspire!

Cât costă franciza Fornetti?

Taxa de franciză Fornetti se plătește o singură dată, la intrarea în rețea, iar în momentul de față aceasta este de 1.500 de euro, potrivit reprezentanților companiei.

În plus, persoana care contractează franciza mai trebuie să suporte costurile de amenajare ale magazinului și dotarea acestuia cu mobilierul și aparatura necesară. Costurile de amenajare diferă în funcție de suprafața magazinului, însă estimativ aceastea ajung la 5.000 de euro pentru o locație de 15 mp, adică un magazin Fornetti relativ mic.

Reprezentanții Fornetti subliniază că nu se percepe nicio altă taxă fixă anuală sau pe cifra de afaceri a unității în cauză.

Ce criterii trebuie să îndeplinești pentru a deschide o patiserie Fornetti?

Francizatul trebuie să aibă la dispoziție o locație cu o suprafață de minim 12-15 mp, fie închiriată, fie pe care să o dețină personal. Este ideal ca locația magazinului să fie într-o zonă cu un trafic pietonal intens și să nu fie foarte apropiată de o altă patiserie Fornetti. De altfel, reprezentanții companiei spun că există reguli interne ce nu permit deschiderea unei alte patiserii într-un perimetru în care există deja o altă locație.

”Atunci când nu acceptăm o cerere de franciză, acest lucru adesea se întâmplă deoarece locația propusă nu avea un vad comercial sau pentru că în zonă se afla deja o altă patiserie Fornetti”, menționează reprezentanții companiei.

Francizatul trebuie de asemenea să angajeze personalul magazinului, în general 1-2 persoane, și să aibă propriul sistem de contabilitate/gestiune.

Ce îți oferă Fornetti după ce ai semnat contractul de francizare?

După ce reprezentanții Fornetti și francizatul ajung la un acord, se semnează un contract pe o perioadă nedeterminată de timp. Există însă și câteva locații Fornetti în țară pentru care se semnează contracte pe o perioadă determinată de timp, în special în zone puternic sezoniere (de exemplu, Mamaia).

Ulterior, Fornetti asigură amenajarea magazinului precum și furnizarea aparaturii necesare. În general, aparatura necesară unui magazin obișnuit Fornetti constă în: un congelator, două cuptoare și un rastel pe care se pun tăvile.

Magazinul Fornetti este practic primit ‘la cheie’ de către francizat. Inclusiv proiectarea mobilierului, în funcție de necesitățile magazinului, se face de colegii dintr-un departament specializat.

Reprezentanții Fornetti România

Nu în ultimul rând, Fornetti asigură instruirea personalului care lucrează în patiserii. Perioada de instruire variază, dar în general sunt necesare doar 2-3 zile pentru un training complet.

De menționat faptul că orice persoană care contractează o franciză Fornetti va avea de ales ce produse vrea să vândă dintr-o gamă de aproximativ 50-60 de produse puse la dispoziție de companie. Toate produsele sunt furnizate congelate de către Fornetti.

Livrarea produselor până la punctul de coacere este un serviciu de bază gratuit al francizei Fornetti pentru parteneri. Acest lucru este realizat cu ajutorul vehiculelor frigorifice.

Comenzile partenerilor Fornetti sunt preluate şi stocate de către operatorii call-center ai companiei, care informează în acelaşi timp partenerii şi despre promoţii lunare sau alte acţiuni comerciale.

Fornetti în România

Fornetti are în prezent aproximativ 800 de patiserii în România, numărul acestora fluctuând puternic în special la startul pandemiei COVID-19, având în vedere că vânzările depinde aproape exclusiv de traficul stradal.

Cele mai multe unități, peste 100, sunt în București, după care urmează Iași, Timișoara și alte orașe mari din țară. Există câteva francize Fornetti vândute și în mediul rural, însă acestea sunt mai degrabă complementare unui magazin existent (de ex: un cuptor cu produse Fornetti într-un magazin de proximitate deja existent).

Sursa foto: Fornetti

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri