Christian Tour este unul dintre cei mai cunoscuți touroperatori din România, însă nu cu toții știu și de oportunitatea de francizare pe care o oferă compania. Prin urmare, pentru cine își dorește un job în turism și nu știe de unde să înceapă, franciza Christian Tour poate fi o rampă de lansare.

Contractele de franciză sunt ȋncheiate pe o perioadă de 5 ani, ȋnsă există şi clauze referitoare la ȋndeplinirea unui anumit nivel de vânzări. Pe baza acestora, se face o reevaluare anuală a condiţiilor de francizare.

Investiţia iniţială variază ȋntre 25.000 și 30.000 euro ȋn funcţie de locaţia aleasă, de dotările şi de amenajările necesare. În acest sens, costurile de amenajare variază ȋn funcţie de suprafaţa spaţiului ales, de locaţie (stradal sau ȋn centrul comercial – mall) sau numărul de posturi de lucru (agenţi).

Investiția inițială, anterior menționată, include și taxa de intrare ȋn franciză, mai exact suma de 7.500 de euro.

Dacă îți surâde ideea deschiderii unei afaceri în sistem de franciză, ești unde trebuie. Abonează-te la newsletterul wall-street.ro AICI, iar noi îți prezentăm în fiecare zi de luni povestea unei francize care să te inspire!

Cu ce vine francizatul

”În primul rând, francizatul trebuie să aibă dorinţa de a se alătura filosofiei brandului Christian Tour şi să aibă deschiderea de a populariza produsele touroperatorului ȋn zona sau regiunea în care ȋşi desfăşoară activitatea”, a declarat Cristian Pandel, proprietarul agenției de turism, pentru Wall-Street.

Practic, francizatul vine cu:

  • O societate comercială independentă şi fără istoric cu probleme;
  • Avizele şi documentele necesare pentru funcţionarea unei agenţii de turism (licenţă de turism, brevet de turism, etc.);
  • Spaţiul agenţiei (proprietate sau ȋn chirie), amenajarea spaţiului fiind, de asemenea, ȋn seama francizatului;
  • Aparatura hardware de lucru (laptopuri, periferice, telefoane etc.)
  • Angajaţii specializaţi (agenţi de turism, manager autorizat ȋn turism).

Cu ce vine francizorul

Dacă pe partea de hardware, aparatura necesară este asigurată de către francizat, în zona de software specific pentru turism şi telefonie, acesta este pus la dispoziţie de către Christian Tour. Totodată, suportul IT este unul centralizat la nivelul ȋntregii companii.

”Francizorul ȋşi pune la dispoziţie brandul, sistemele de gestiune a rezervărilor, contractele speciale cu diverşi furnizori şi un produs propriu recunoscut ȋn ȋntreaga piaţă de peste 25 ani”, a explicat Pandel.

Practic, francizorul oferă francizatului:

  • Afiliere la un brand recunoscut;
  • Reprezentativitate ȋn cadrul industriei de turism;
  • Un partener care investeşte ȋn dezvoltare, produse, marketing, software şi tehnologie;
  • Acces la un portofoliu variat de produse şi servicii;
  • Acces la programele de training și dezvoltare interne pentru creşterea performanţei francizatului;
  • O structură de venituri avantajoasă.

Cum este ales spațiul pentru franciza Christian Tour

Identificarea locaţiilor potrivite se face ȋn baza unor studii prealabile efectuate de către departamentele operaţionale şi de dezvoltare ale Christian Tour.

”De regulă, căutăm parteneriate ȋn sistem franciză pentru acele oraşe unde nu există deja agenţii proprii Christian Tour. Ȋn cazul oraşelor foarte mari iniţiem astfel de parteneriate ȋn sectoarele sau zonele oraşului unde nu există o acoperire cu locaţii proprii”, a adăugat Pandel.

Ȋn privinţa amplasamentelor, sunt vizate două tipuri de locaţii:

  • stradale (ȋn centrul oraşelor, zone cu vad comercial şi spaţii cu vitrine generoase),
  • ȋn incinta unor centre comerciale (de tip shopping mall, un exemplu recent fiind agenția deschisă în cadrul complexului comercial Sun Plaza).

Care sunt beneficiile pentru un angajat Christian Tour

Toţi angajaţii Christian Tour, deci şi cei din agenţiile deschise ȋn sistem franciză, participă la un modul de training de tip „induction” imediat după angajare.

Acesta durează ȋntre 7-10 zile (ȋn funcţie de cunoştinţele de bază ale fiecărui agent) şi este gratuit.

”Totodată, asigurăm sesiuni de training recurente cu focus pe principalele produse pe care le organizează Christian Tour. Aceste training-uri sunt, de asemenea gratuite, ȋmpreună cu deplasările ȋn scop informativ ȋn principalele destinaţii touroperate de agenție ȋn fiecare an”, a mai spus proprietarul Christian Tour.

Numărul de angajaţi variază ȋn funcţie de locaţia agenţiei. De regulă, pentru agenţiile stradale numărul minim este de doi angajați, ȋn timp ce pentru locaţiile din mall-uri (cu program de 12 ore pe zi) este necesar un minimum de patru persoane pentru asigurarea turelor.

Christian Tour nu impune un nivel salarial fix francizaţilor. Aceştia au libertarea de a oferi beneficiile şi salariile dorite, angajaţilor. Se oferă ȋnsă suport ȋn conturarea unei grile de salarizare şi bonusare cât mai unitare la nivelul ȋntregii companii”, a conchis Pandel.

Înființată în 1997, Christian Tour este deținută de Cristian Pandel și este prezentă atât în țară, prin agenţii proprii și francize, cât și în străinătate, în Republica Moldova, Grecia, Turcia, Spania și SUA prin grupul de firme al cărei fondator este – Memento Group.

Sursa foto: Christian Tour/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri