TED's Coffee Co. este una dintre cele mai populare rețele de cafenele din România, un brand lansat în urmă cu aproape zece ani și care s-a extins la nivel național. Vasi Andreica, fondator și CEO al TED'S Coffee Co., ne-a explicat rețeta acestei francize, în cadrul proiectului Franciza Săptămânii powered by wall-street.ro.

TED's Coffee Co. are în acest moment cafenele nu doar în București, ci și în Ploiești, Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Iași, Cluj, Craiova, Galați și Arad. Cafeaua TED's Coffee Co. House Blend, 100% Arabica, este printre puținele de pe piață certificate “de specialitate”, iar franciza este una simplă, ne-a spus fondatorul și proprietarul său, Vasi Andreica, antreprenor cu o lungă experiență pe această piață, într-un interviu wall-street.ro

Cât costă franciza TED's Coffee Co.

Redevența este de 4% din cifra de afaceri, la care se adaugă 1% contribuție la marketing. Taxa de franciză diferă, în funcție de tipologia locației: poate merge de la 5.000 la 10.000 de euro. Mai precis, există locații mai mici, până în 50-60 de metri pătrați, respectiv mari, peste 100 de metri pătrați. Din punct de vedere al investiției se ajunge la 1.000 de euro pe metru pătrat, ca urmare a scumpirii materialelor de construcție în ultima perioadă.

Citește și: Șapte curiozități despre cafea, una dintre cele mai populare băuturi din lume

”Avem o echipă care asigură suport ongoing, nu doar când semnăm sau facem proiectul. Suportul nostru este continuu în ceea ce privește fiecare francizat, avem răspuns la fiecare întrebare. De fapt și de drept, de ce vii la o franciză? Că nu vrei să faci greșeli, vrei să arzi anumite etape, vrei să minimizezi riscul unei investiții”, spune Vasi Andreica,

Ce trebuie să știe francizații: pentru TED's Coffee Co. este foarte importantă respectarea procedurilor, ca și controlul de calitate.

Noi trebuie să-i dăm francizatului siguranța că are un partener care îi poate da răspuns la orice întrebare.
Vasi Andreica, CEO TED's Coffee Co.

Vasi Andreica spune că, din punctul său de vedere, cea mai mare provocare este menținerea nivelului de calitate și a experienței clientului în toate cafenelele, ”Vrem să avem lapte proaspăt, vrem să avem cafea de specialitate, siropuri gourmet, arome gourmet, organice. Avem costuri mai mari, un food-cost mai mare decât în alte cazuri, plus mai departe tot ce înseamnă experiență într-o cafenea. Cafeneaua înseamnă un tip de experiență, fiindcă în fond e cafea, cât poți să inventezi?

De la design, de la muzică, până la faptul că barista zâmbește - tot acest complex de factori contribuie la experiența clientului și îl fac să se întoarcă și să aleagă TED's Coffee Co. drept cafeneaua preferată, explică prorietarul francizei.

De ce poate fi respinsă o cerere de francizare

”Respingerile sunt legate de a nu avea o chimie între noi. Până la urmă, vrei să ai o chimie cu acea persoană”, spune Vasi Andreica.

De asemenea, implicarea este extrem de importantă, așa că franciza trebuie să aibă în spate o persoană dedicată. Pe de altă parte, fondatorul francizei dă asigurări francizaților că este prea puțin probabil să apară vreo situație sau vreo problemă prin care să nu fi trecut înainte și la care să nu aibă un răspuns, dat fiind cei aproape 10 ani de experiență cu TED's Coffee Co.

”Pot fi de acord să nu faci tu franciza, dar cu siguranță îmi trebuie un manager cu care ai un contract foarte ferm, foarte clar, care să fie acolo oricând. Remote nu se poate lucra, mai ales în acest domeniu. Implicarea 100% este un «must»”, conchide Vasi Andreica.

Sursa foto: wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri