De câți bani ai nevoie ca să-ți deschizi o gelaterie Moritz Eis

Moritz Eis este un concept „all-premium sorbet and icecream”, o gelaterie artizanală care produce înghețată din ingrediente 100% naturale. Decizia de a investi într-o gelaterie trebuie calculată cu foarte mare atenție prin prisma faptului că înghețata este un produs sezonier în România, iar asta vine la pachet cu toate provocările specifice unui astfel de produs.

Vezi aici povestea lui Moritz Fried, austriacul care a fondat înghețata Moritz Eis

Pentru a-ți deschide o gelaterie Moritz Eis vei avea nevoie de 30.000 – 35.000 de euro, însă pe lângă acestea, importante sunt accesibilitatea, poziționarea gelateriei si traficul de clienți. Toate acestea reprezinta elemente variabile care pot influenta bugetul inital pe care fiecare este dispus sa il investească, spun reprezentanții Moritz Eis și totodată și cei care te ajută să-ți dai seama dacă spațiul e potrivit sau nu pentru a deschide afacerea.

Gelateriile Moritz Eis sunt dezvoltate după un concept simplu și minimalist, prin urmare vitrina de înghețată este cea mai mare investiție pe care partenerul trebuie să o facă (asta dacă ne referim strict la partea de înghețată). Valoarea finală a investiției depinde de ceea ce își dorește partenerul Moritz Eis, fiindcă este important ca și extra-sezonul să fie acoperit.

Retail jobs

Lucian Mâțu, Moritz Eis

Recomandarea companiei pentru cei care vor să-și deschisă o gelaterie este ca pe lângă aceasta, francizatul să aibă disponibile și câteva produse complementare, cum ar fi ciocolată, care se suprapune perfect cu înghețata sau cafeaua. Practic, într-un spațiu în care deja funcționează o cofetărie, patiserie, ciocolaterie sau cafenea, se poate integra și o franciză Moritz Eis.

Recuperarea investiției se realizează în funcție de „ambțiile și așteptările fiecărui investitor și de valoarea investiției inițiale”.

„Putem deschide o gelaterie și cu 35.000 de euro, dar putem investi la fel de bine în același spațiu și 135.000 de euro. Ce pot spune este că înghețată este un produs cu o marjă foarte bună de câștig, dar este un produs de volum”, mai spune Lucian Mâțu.

Citeste si:
Cofondator Uncle John: Sună comunist, dar în România nu mai există...
Dan Ioan, cofondator Uncle...

Citește și: Idei de afaceri la cheie | Franciză L`Amande: De câți bani ai nevoie să deschizi o cofetărie cu dulciuri fără gluten

Ce trebuie să faci pas cu pas ca să-ți deschizi o gelaterie Moritz Eis

Procesul de selecție este unul destul de riguros, însă nu cu mult diferit față de alte afaceri deschise în sistem de franciză. Primul pas este să trimiți un e-mail la romania@moritzeis.com prin care să îți exprimi disponibilitatea de a deschide o gelaterie Moritz Eis. Ulterior, antreprenorul care dorește să-și deschidă o astfel de franciză va completa un chestionar cu informații mai specifice. Ulterior, viitorul francizat se întâlnește cu reprezentanții companiei pentru a discuta detaliile concrete legate de bugete, spațiul ales și posibilitățile de dezvoltare.

„Dacă totul este în regulă, în primul an francizatul trebuie să achite doar o taxă de franciză, focusul în primul an fiind pe realizarea investiției și deschiderea și activarea locației. Începând din anul al doilea se vor percepe royalty fee, specific francizelor”, a mai precizat Lucian Mâțu.

Lanțul de gelaterii Moritz Eis, înființat de austriacul Moritz Fried s-a lansat în România în iunie 2015 și în prezent brandul poate fi regăsit în 14 locații, în București și Cluj.

Citeste si:
A lasat JP Morgan ca sa vanda inghetata in Romania
Un austriac a lasat JP Morgan...

„Nu deschidem locații doar de dragul de a le număra. Este important ca eforturile tuturor să fie rasplătite și din acest parteneriat să câștigăm toți, pe termen lung”, au mai declarat reprezentanții Moritz Eis.

Citește și: Franciza 5 to go: cât te costă și de ce ai nevoie ca să fii proprietarul unei cafenele

Sursa foto: Facebook/ Moritz Eis