O idee de afacere la cheie mai puțin obișnuită este cea de clinică stomatologică în franciză – fiindcă, până la urmă, oamenii vor suferi întotdeauna de dureri de dinți, chiar dacă poate de pizza sau burgeri se vor mai plictisi. Ștefan Obreja, investitor și cofondator Life Dental Spa, ne-a explicat în ce constă această franciză pentru clinici stomatologice care oferă tratamente fără durere .

Fondată acum 15 ani, Life Dental Spa este o rețea de clinici stomatologice binecunoscută în România. A devenit lider de piață în tratarea afecțiunilor dentare fără durere, prin intermediul laserului, și are 3 clinici în București (Victoriei, Magheru, Unirii) și altele în Iași, Cluj-Napoca, Oradea, Brașov, Arad, Sibiu și Pitești.

De anul acesta, Life Dental Spa va dezvolta și o componentă de francizare, până acum având doar parteneriate cu antreprenori care dețin un pachet minoritar de acțiuni (mai multe detalii, AICI).

Pentru francizare sunt vizate clinici deja existente, dar care nu au un sistem de management integrat, explică Ștefan Obreja. ”oi aducem fix acest lucru - de la componentele de marketing, la un management bine organizat și nu în ultimul rând training medical - pentru a lucra într-o echipa mulți-disciplinară, bazată pe specializări stomatologice diverse, în care fiecare specialist își exercită cele mai bune aptitudini.”

Care sunt cerințele pentru franciza Life Dental Spa

Cerințele de bază sunt o locație centrală, într-o zonă cu vad comercial dintr-un oraș de cel puțin 100.000 de locuitori, cu o suprafață de cel puțin 100 metri pătrați, 3 camere, 2 băi, o cameră de sterilizare, vestiar, birou, sală de așteptare, hol.

Nu este obligatoriu ca francizatul să fie medic stomatolog. ”Poate fi un antreprenor care vrea să lucreze pe cont propriu, în cadrul unui mediu organizat de lucru, cu riscuri minime de eșec”, spune Ștefan Obreja.

Care sunt taxele pentru franciza Life Dental Spa

Taxa inițială va porni de la 20.000 euro, în functie de numărul de unit-uri (scaune stomatologice) sau cabinete disponibile în locație. Perioada contractuală de francizare se va derula pe cel puțin10 ani, cu posibilitatea de prelungire, iar redevența lunară este de 5%, la care se adaugă costurile de marketing și management.

Echipa medicală se formează sub coordonarea managementului Life Dental Spa, la fel și respectarea procedurilor de lucru.

Viitorul stomatologiei este lucrul în echipă și asocierea cu clinici care au un background bine definit.
Ștefan Obreja, investitor și cofondator Life Dental Spa

În cazul în care francizatul dorește să iasă din înțelegerea contractuală, se poate negocia preluarea locației de către echipa Life Dental Spa.

Care sunt pașii efectivi? În primul rând trebuie stabilite nevoile pe care le are francizatul, pentru a identifica dacă se pliază pe planurile strategice de expansiune locală și natională ale Life Dental Spa. În al doilea rând, se stavilesc locația și toate condițiile în care se va desfășura activitatea. Până la deschiderea efectivă, se urmăreste implementarea efectivă a tuturor procedurilor și protocoalelor de lucru stabilite.

De asemenea, după inaugurarea clinicii stomatologice, va urma o monitorizare îndeaproape a acesteia.

În cât timp îți poți recupera investiția ca francizat Life Dental Spa?

Investiția se poate recupera între 6 și 24 de luni, în funcție de cât de performantă este locația unde se află clinica. Performanța unei locații este în strânsă legătură cu capacitatea de management a fiecărui investitor, posibilitatea de a se implica activ în dezvoltare și o bună coordonare cu echipa Life Dental Spa.

În ce condiții s-ar putea refuza francizarea? ”Dacă locația nu se potrivește condițiilor cerute sau dacă profilul francizatului nu corespunde cu cel al unui manager de succes. Cautăm oameni care își doresc să aibă succes și care sunt conștienți că succesul ține de implicarea 100% a persoanei care intră în această afacere”, spune Ștefan Obreja (foto jos).

Ce avantaje are un francizat Life Dental Spa

• Training medical, cu proceduri de lucru unice;
• Training în utilizarea laserului medical;
• Implementarea de protocoale și proceduri de lucru bazate pe performanță;
• Acces la o resursă bogată de marketing in-house pentru generarea de potențiali noi clienți;
• Campanii de marketing și PR, care vor ajuta locațiile în a câștiga vizibilitate;
• Suport de management și suport administrativ;
• Evoluție în carieră pentru toată echipa medicală a noii locații.

Sursa foto: Facebook / Life Dental Spa

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri