Comertul si modalitatile in care utilizatorii for face plati in urmatorii 5 ani se vor schimba mai mult decat intregul domeniu s-a schimbat in ultimii 50 de ani, iar afacerile care nu se vor adapta la noul trend vor deveni niste "dinozauri" moderni care vor disparea din piata, a declarat Vish Sowani, European Head of Fintech Engagement and Strategic Partnerships Visa, in cadrul evenimentului Future Banking, organizat de wall-street.ro.

"Totul se schimba in ziua de astazi si putem sa discutam deja de o 'economie a asteptarilor'. Clientii se asteapta astazi sa poata achizitiona orice, la orice ora si de oriunde. Comertul se va schimba mai mult in urmatorii 5 ani decat in ultimii 50. Daca noi, afacerile, nu putem reactiona la acest trend, vom deveni niste dinozauri si vom disparea", mentioneaza Vish Sowani.

Reprezentantul Visa subliniaza ca in curand plata fizica a cumparaturilor va disparea aproape complet, clientii magazinelor urmand sa poata face achizitii fara sa mai fie nevoiti nici macar sa se opreasca la casa de marcat.

"La Uber, de exemplu, te urci in masina, daca vrei nici nu vorbesti cu soferul, si iesi fara 'sa platesti'. Experienta de shopping in magazin va deveni similara: vom putea intra intr-un magazin, sa ne umplem cosul cu produsele pe care le dorim si sa iesim fara sa ne mai facem griji pentru plata… glumind putin, va fi o experienta care va semana mai degraba cu furtul din magazin ("n. red. Shoplifting "), decat cu niste cumparaturi clasice", mentioneaza Sowani.

Ca afacere, daca nu faci fata schimbarilor si asteptarilor clientilor, in curand vei muri. Poate ai noroc un timp si rezisti, fiind preotejat de legislatie si guverne, insa lucrurile se vor schimba

Vish Sowani

In centrul schimbarilor care vor avea loc in urmatorii ani se va afla segmentul mobile, acesta urmand sa fie factorul esential care va diferentia comerciantii si felul in care acestia accepta platile din partea clientilor.

"Portofelul fizic va deveni istorie. In Londra deja poti plati cu telefonul calatoriile cu autobuzul sau cu metroul, iar atunci cand oamenii se obisnuiesc cu acest lucru se vor astepta sa poata plati in acest mod absolut orice. Tot ce facem este 'mobile', iar 'mobile' va fi in centrul a tot ceea ce facem; clientii se asteapta sa aiba optiuni de plata si sa poata alege ce este mai bun potrivit propriilor asteptari. Daca esti o banca sau un comerciant, competitia nu este neaparat magazinul vecin, ci tu insuti prin propria experienta sociala pe care o poti oferi clientilor", a mai adaugat Vish Sowani.

Vish Sowani a fost prezent la conferinta Future Banking, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Banca Transilvania si Visa. Evenimentul este sponsorizat de EFSE, Namirial Group, TBI Bank, Patria Bank, Pelifilip si Apero.

Credit foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri