Astfel, in ultimii ani, Piraeus Bank a reusit sa isi eficientizeze operatiunile folosindu-se de “robotei” - Robotic Process Automation (RPA) in trei procese importante, dar acest tip de automatizari vor fi extinse pentru inca 7 procese pana la finalul acestui an.

In prezent, roboteii sunt folositi la procesele de prevenire a fraudei, administrarea creditelor si popriri, iar banca lucreaza la extinderea acestora la evaluarea creditelor pentru persoanele fizice si la procesele de consiliere prin video, astfel incat sa reduca timpul de aprobare a unui credit la mai putin de o zi, in special pentru creditele fara ipoteca.

Pana acum, cifrele care arata cat a castigat banca de pe urma automatizarilor sunt spectaculoase, Piraeus reusind sa reduca cu 70% timpul activitatilor legate de prevenirea fraudelor si sa creasca cu peste 170% capacitatea zilnica de procesare a tranzactiilor unde exista suspiciuni de frauda.

In ceea ce priveste popririle, "roboteii" au redus timpul de executie cu circa 50% si cantitatea de munca a angajatilor cu 7%.

Startup-ul FinTech N26 devine...
Citeste si: N26 devine unicorn dupa o noua runda de finantare

La nivel global, estimez ca o mare parte dintre job-urile din banking vor fi amenintate in urmatorii 20 de ani - Thanos Psathas, Deputy CEO la Piraeus Bank Romania

Potrivit oficialului Piraeus Bank, automatizarea proceselor va permite insa angajatilor sa creeze mai multa valoare adaugata in situatiile care vizeaza luarea deciziilor. "Planurile noastre pentru viitor in ceea ce priveste digitalizare includ mult mai multe initiative, precum inlocuirea totala a platformei de mobile banking, utilizarea unui proces de inrolare prin biometrie faciala, dar si semnatura electronica in diferite etape ale interactiunii cu clientii”, concluzioneaza Psathas.

Urmeaza un sistem biometric de autentificare prin voce

Oficialul bancii precizeaza ca, in prezent, strategia Piraeus se concentreaza pe o serie de initiative "care vor crea un diferentiator in piata romaneasca si vor consolida o abordare de tip multichannel, iar destinatia finala a strategiei este sa reorienteze operatiunile din sucursale catre canalele electronice”.

Piraeus Bank a introdus in august 2017 si Genesys Omnichannel, una dintre cele mai mari platforme de telefonie prin Internet, impreuna cu o serie de componente multimedia: email, chat, un sistem de customer service avansat si unul de Interactive Voice Response, care se asigura ca apelurile clientilor sunt directionate catre consultantul bancar potrivit.

Cristian Carstoiu, partener...
Citeste si: Devin bancile organizatii IT care livreaza servicii financiare?

Ulterior, in decembrie 2017, banca a introdus si un sistem de recunoastere a limbajului natural, denumit Sophia, sistem creat de Nuance, asemanator cu Siri de la Apple, ce deserveste cele mai frecvente solicitari ale clientilor.

In cateva saptamani banca va lansa si un sistem biometric de autentificare prin voce, menit sa creasca securitatea in relatie cu clientii.

Piraeus Bank opereaza de circa un an si o platforma de consiliere video (Face Banking), denumita LiveShop, care integreaza 3 produse bancare pentru persoanele fizice si inca 3 pentru segmentul microintreprinderilor si PFA. Banca planuieste sa extinda pe platforma Live Shop numarul de produse bancare oferite, chiar din luna iunie a acestui an, cand ar urma sa lanseze creditarea microintreprinderilor prin canalul video.

Banking-ul fara hartii: cate de aproape suntem de aceasta realitate?

“Ca sa faci o institutie bancara sa renunte cat mai mult la hartii, este nevoie de investitii semnificative de timp si bani. <Banking-ul fara hartii> consta intr-o serie de procese digitale, de la completarea unor declaratii online, plati prin telefon si pana la creditarea online", a explicat directorul Piraeus.

Revolut depaseste 100.000 de...
Citeste si: Revolut depaseste 100.000 de utilizatori in Romania

Va lua ceva timp sa ajungem acolo, timp pentru a convinge reglementatorul sa adopte masuri pentru un banking al viitorului si timp pentru implementarea unei infrastructuri pe masura.

Vor disparea bancile traditionale?

Thanos Psathas crede ca in urmatorii ani modelul operational in banci este foarte promitator si va include o abordare holistica in retail banking, cu un management intensiv al relatiei cu clientii, utilizarea analizelor de date, social banking si in final crearea unui portofoliu de retail cu produse orientate regional, canale virtuale de vanzari si suport.

"Utilizarea tehnologiilor mobile si pe Internet vor da bancilor oportunitatea de a imbunatati procesul de identificare, sa ofere o experienta unitara, dar si deciziile legate de risc si politica de preturi. In final, acest lucru va premia clientii pentru faptul ca ne recomanda. Clientii cer si vor avea foarte curand acces la distanta la produse si servicii, dar si sucursale bancare modernizate", subliniaza Psathas.

Reteaua de retail a bancilor va deveni gradual cashless si va fi inlocuita de automate self-service, pastrand personal doar pentru a mentine atasamentul emotional al clientului cu brandul bancar.

In prezent, piata bancara este invadata de aplicatii mobile si banci fara sucursale, cum sunt N26, Revolut, Monese, Orange Money si alte fintech-uri. Totusi, oficialul Piraeus se asteapta ca proiectul de video advisory al bancii, care a inceput in 2017, sa provoace modelul de banking traditional, bazat pe o prezenta fizica, si sa furnizeze o experienta digitala end-to-end.

"Bancile traditionale sunt in continuare orientate masiv catre oameni, care fac majoritatea operatiunilor. In acelasi timp, aceasta forta de munca angajata in sectorul serviciilor financiare este unul dintre cei mai mari contributori in economia locala, prin taxele platite", atrage atentia Thanos Psathas

Sursa foto: Udrescu Ovidiu