Kuende, reteaua sociala romaneasca, planuieste sa ajunga la milioane de utilizatori prin intermediul integrarii unui sistem de votare a activitatilor si recompensare a participantilor dezvoltat cu ajutorul tehnologiei blockchain. Despre planurile concrete ale platformei am discutat cu Pavel Antohe, CEO si fondator al Kuende.

Fost jucator profesionist de Dota, Pavel Antohe a pus bazele Kuende acum mai bine de 4 ani fiind nemultumit de modul in care aratau platformele de socializare existente. Inca de la inceput, viziunea acestuia a fost de a crea un produs al carui scop final sa fie acela de a recompensa utilizatorii si de ai face sa interactioneze cat mai mult in viata reala, dincolo de ecranele dispozitivelor.

Integrarea tehnologiei blockchain in platforma hibrid la care lucreaza acum, impreuna cu echipa formata din 24 de membri, a conturat-o in urma participarii la acceleratorul Blackbox Connect din Silicon Valley in vara anului 2017. Vizita sa acolo spera sa ii aduca cea de-a treia runda de investitii, Kuende avand pana in acest moment la activ doua runde de finatare in urma carora a acumulat 2,6 milioane de dolari.

“Am avut parte de sesiuni de mentorat cu cei mai buni din industrie, oameni precum fondatorul Snapchat, fondatorul Tumblr, de la care am avut de invatat o multime de lucruri. Eu m-am dus acolo initial cu misiunea de a gasi urmatoarea runda de finantare care sa ma ajute sa ma extind la nivel global. In aceeasi perioada era toata nebunia aceea cu ICO-urile si nu imi venea sa cred cum, doar pe un white paper unii primeau sute de milioane de dolari finantare, iar eu, dupa trei ani de munca, produs dezvoltat, trebuia sa depun un efort considerabil pentru a strange bani”, povesteste Pavel.

Kuende vrea sa stranga 17,8 milioane de dolari prin ICO

Pavel avea cunostinte legate de tehnologia blockchain, insa era constient ca nu putea fi aplicabila in totalitate produsului lor, motivul principal fiind scalabilitatea. Totusi, a identificat o serie de avantaje pe care le putea obtine in urma integrarii tehnologiei la nivelul anumitor componente ale platformei, respectiv cea de gamification prin care utilizatorii pot crea si vota challenge-uri (provocari) si partea de reward (prin care participantii la aceste provocari sunt rasplatiti).

“Stiam ca in momentul in care putem da puterea comunitatii noastre de a lua niste decizii in platforma, am castigat lupta. In momentul de fata, utilizatorii activi ai platformei Kuende primesc niste puncte in platforma, eu mereu am visat sa pot da o valoare mult mai mare acestor puncte si prin intermediul tehnologiei blockchain putem face acest lucru. Ca urmare, am stabilit sa facem ICO, am studiat tot fenomenul in ceea ce priveste scalabilitate si normele legale. Am fost in Belarus, Gibraltar si in Elvetia, unde am stabilit intr-un final sa infiintam compania”, precizeaza Pavel.

Kuende a lansat pe 7 aprilie ICO-ul, runda privata, ce se va desfasura pana pe 15 iunie, urmand ca mai apoi sa lanseze si runda publica. In urma acestor doua runde, Pavel planuieste sa stranga 17,8 milioane de dolari, fonduri care vor fi impartite in felul urmator: cheltuieli generale - 15%, dezvoltare - 30%, business development - 15%, Marketing - 35% si securitate - 5%.

In acest proces de lansare a noului produs, cei de la Kuende au consilieri precum Fadi Bishara, fondator Blackbox.Vc, Andrei Avadanei, CEO Bit Sentinel, Dean Karakitsos, fondator Bloqchain Science sau Aurel Iancu, Validator Cosmos.

Provocarile, componenta de baza a platformei Kuende

Cei de la Kuende pregatesc mai multe tipuri de challenge-uri care pot fi initiate la nivelul platformei. Fie ca vorbim despre o intalnire in parc a utilizatorilor pentru a citi impreuna sau o actiune caritabila in care sa doneze diverse produse, Pavel considera ca aceasta combinatie intre mediul online si cel offline reprezinta o componenta de baza a plaformei sale, a carei versiune Beta va fi lansata in septembrie, prin care isi doreste sa creeze o comunitate cat mai solida.

De asemenea, cei de la Kuende vor sa integreze si o componenta de business la nivelul acestor challenge-uri, oferindu-le companiilor posibilitatea de a sponsoriza anumite tipuri de provocari prin care sa isi faca cunoscut brand-ul. In cazul ambelor tipuri de challenge-uri, participantii vor fi recompensati cu token-uri Kuende.

Odata cu lansarea produsului final si incheierea cu succes a celor doua ICO-uri, cei de la Kuende planuiesc sa isi mareasca echipa si sa se mute intr-un sediu nou.

"In urmatorul an dorim sa facem un sediu nou in Bucuresti si sa ajungem la 100 de membri, probabil 65% vor fi developeri si in rest oameni de sales, de suport sau de teste. De asemenea, nu vrem sa inchidem usile unor noi investitori traditionali, pentru ca acestia ne pot oferi un sprijin important", adauga Pavel.

Platforma Kuende are in acest moment, inainte de integrarea tehnologiei blockchain, in jur de 57.000 de utilizatori, dintre care 73% sunt din Romania, iar restul din tari precum Anglia, Germania si Statele Unite ale Americii.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri