Cei mai buni antreprenori reusesc sa-si dezvolte companiile folosind idei si metode care la prima vedere apar ca iesite din comun, relateaza BusinessInsider.
In aceasta categorie de manageri - adepti ai conceptului“Think outside the box” - se afla si CEO-ul Apple, Steve Jobs, care, intors la sefia companiei in 1997, a reusit sa evite falimentul si sa o transforme intr-unul din cele mai puternice branduri din industria IT. [Vezi aici care sunt cele mai valoroase branduri din lume]

Top 11 din cele mai neobisnuite strategii aplicate de Steve Jobs

1. Vi se pare posibila o colaborare intre Microsoft si Apple! Multi ar spune un NU categoric.

Insa exact acest lucru s-a intamplat in cadrul evenimentului Macworld din 1997, cand Steve a apelat la rivalul sau Bill Gates pentru o investitie de 150 de milioane dolari pentru Apple, care l-a vremea aceea se confrunta cu lipsa acuta de fonduri.

Steve Jobs a motivat aceasta miscare ca fiind una "care sa incheie rivalitatea dintre cele doua companii si sa duca Apple pe drumul cel bun".

2. Sexul vinde. Steve si-a dat seama in 1998 ca produsele Apple, lipsite de culoare sau forme atragatoare, nu reusesc sa capteze atentia clientilor ce isi doresc nu numai functionalitate ci si o estetica mai placuta a produselor pe care le cumpara.

Rezultatul? Majoritatea produselor Apple de la Macintosh incoace impresioneaza prin design-ul atragator ce vine ca o prelungire fireasca peste functionalitatea simpla si intuitiva a produselor precum MacBook Air sau Iphone.

3. Schimba viziunea si planul de afaceri
. Apple a pornit de la productia de computere personale, astfel ca drumul logic pe care trebuia sa-l urmeze daca dorea sa se dezvolte si sa faca fata competitiei cu celelalte companii era sa-si diversifice gama de produse. Astfel au aparut Final Cut Pro, Ipod, Itunes si Iphone.

Steve Jobs chiar a schimbat numele companiei de la Apple Computer in Apple Inc in 2007, pentru a sublinia schimbarea viziunii de abordare a proiectelor in care se implica compania.

4. Creeaza solutii pentru obstacole imposibile. Din cauza faptului ca Steve Jobs nu era multumit de modul in care erau promovate produsele Apple de catre magazinele de distributie, a fost lansat Apple Store, un magazin onlin dus la cresterea semnificativa a vanzarilor.

5. Spune consumatorilor ce-si doresc. Steve Jobs nu este un adept al focus grup-urilor. In schimb, el reuseste sa convinga consumatorii sa-si doreasca un anumit produs inainte ca acesta sa ajunga in mainile lor.

Apple este recunoscuta pentru ca poate determina consumatorii sa cumpere produse de care nu au mare nevoie, crede Carl Howe director de cercetare pentru Yankee Group. Un exemplu este tableta Ipad, care s-a vandut anul trecut in 20 de milioane de exemplare.

6. Produse legate de o viziune comuna. Produsele Apple sunt in primul rand caracterizate prin originalitate, insa ele fac parte dintr-o viziune comuna. Astfel, functionalitatea Ipod-ului este completata de Itunes, asa cum Ipad si Iphone colaboreaza cu App Store.

Conform lui Steve Jobs, creativitatea este reprezentata de modul in care lucrurile interactioneaza intre ele.

7. Angajeaza oameni din diferite domenii. Macintosh-ul a fost atat de bun pentru ca angajatii care au lucrat la el, pe langa faptul ca erau cei mai buni specialistii in IT, erau pasionati si de muzica, poezie, biologie si istorie, a declarat Steve.

8. Incurajeaza oamenii sa gandeasca diferit. Campania ”Think Different” de la sfarsitul anilor ’90 a fost foarte reusita. Ea a stimulat reinventarea si inovatia, caracteristicile cele mai importante ale companiei Apple.

9. Nu te complica. Designer-ul Apple, Jonathan Ives, crede ca solutiile caracterizate prin simplitate reusesc sa atraga atentia consumatorilor datorita claritatii pe care reusesc sa o imprime produselor.

10. Mai bine vinzi vise decat produse. Steve Jobs reuseste sa-i determine pe oameni sa se identifice cu produsele companiei . Nu functionalitatea si caracteristicile tehnice sunt cele care atrag, ci semnificatia pe care o are fiecare produs pentru ce-l care il cumpara.

11. Ai incredere in instinctele tale.
Intr-un discurs tinut la Stanford University Steve a subliniat: “Sa ai curajul sa-ti urmezi inima si instinctele. Acestea stiu deja ceea ce vrei sa devii.”





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri