Arnaud Dussaix a inceput anul trecut sa fabrice bere artizanala, intr-o microberarie din Bucuresti, dupa 15 ani petrecuti intr-o multinationala. Antreprenorul, de origine franceza, a facut parte din echipa de start-up care a deschis Carrefour in Romania, iar berea Sikaru a reprezentat tichetul sau de iesire din multinationala.

Arnaud Dussaix a pus bazele departementului de achizitii al retelei francize Carrefour la nivel local in anul 2000, dupa care a ocupat diverse pozitii de top management, ultima fiind aceea de director de exploatare al Carrefour Romania. In 2015, alaturi de alti doi prieteni, a decis sa devina antreprenor si sa isi dedice banii si energia pentru a lansa pe piata o bere artizanala, singura fermentata direct in sticla.

“Am lucrat in Carrefour Romania timp de 15 ani, dupa care mi s-a oferit optiunea de a lucra in….Nigeria. Atunci am decis sa fac exit din companie si sa incep ceva pe cont propriu. Am pornit Sikaru, o bere artizanala, in conditiile in care piata era si este dominata de bere industriala, fara gust, cu putin malai, ca noua romanilor ne place mamaliga. Am venit cu o bere cu gust, fermentata natural in sticla si produsa local”, a povestit Arnaud Dussaix, in cadrul conferintei Inspiro, organizata de revista Progresiv.

Microberaria Ninkasi, unde este produsa berea Sikaru, se afla in zona de vest a Bucurestiului.

“Nu ne-a fost usor sa gasim locul unde sa producem, nu a fost usor sa obtinem toate autorizatiile. 7 luni a durat doar obtinerea avizelor”, puncteaza Dussaix una dintre problemele cu care s-a confruntat la inceput.

Dificila a fost si dezvoltarea retelei de distributie, atat in retailul modern cat si in HoReCa. “Am mers la discutii cu marii retaileri. Prima reactie – stupoare: ce e asta bere artizanala? Expira in 5 luni?? Unii mi-au spus ca au un loc mic in raionul de bere internationala. (rade) Nu vrem asa ceva. Pana la urma am intrat in Carrefour (suprinzator) si in Auchan. Apoi au urmat discutiile cu patronii localurilor din HoReCa. Unii aveau exclusivitate cu marii producatori de bere, care le ofereau si….umbrele….Eu nu puteam face asta, nu sunt producator de umbrele, ci de bere”, povesteste Arnaud.

O alta piatra de incercare a fost gasirea personalului. “Ni s-au recomandat platformele online de recrutare. Din 80 de aplicanti la interviu au venit 2. Am gasit angajati din recomandarile prietenilor”, adauga antreprenorul.

Cum a simtit primii pasi in antreprenoriat? Ca un film Matrix. “Cand esti intr-o corporatie nu realizezi ca esti in lumea reala. Ai buget, ai weekend, ai salariu fix. Cand iesi din Matrix ai…..libertate. Nu ai salariu, nu ai buget, nu ai oameni. Adevaratul business plan al unui antreprenor este: cat esti dispus sa pierzi”, mai spune Arnaud Dussaix.

Romanii au baut anul trecut cu 6% mai multa bere, respectiv 15,8 milioane de hectolitri. Pe cap de locuitor, consumul a fost mai mare cu 8%, ajungand la 80 litri, fata de 74 litri in 2014, reiese din datele prezentate de Asociatia Berarii Romaniei. Din perspectiva consumului de bere pe cap de locuitor, Romania este pe pozitia a opta in UE, iar pe prima se afla Cehia.

Credit foto: Tudor Vintiloiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri