Tehnologia nu va inlocui niciodata relatia directa dintre bancher si client, dar operatiunile simple se vor realiza din ce in ce mai mult de la distanta, fara asistenta unui consilier bancar, a spus Philippe Lhotte, presedinte – director general al BRD, cu ocazia aniversarii a 15 ani de la preluarea bancii de catre grupul francez Societe Generale.

"Relatia pe care o ai cu banca nu poate trece doar prin telefonul mobil. Eu sunt convins ca relatia cu banca trebuie sa fie si umana", a explicat Lhotte, care a sublinia ca rolul bancherului intr-o era dominata de tehnologie va fi sa creeze relatia de incredere. "Trebuie sa revenim la fundamentele meseriei de bancher. Daca un client vine acum si cere 10.000 de euro, noi trebuie sa il intrebam daca nu ii ajung 5.000 de euro", a spus Lhotte, care a criticat in acelasi timp unele banci pentru ca au imprumutat prea mult inainte de criza si au dat sfaturi gresite clientilor.

"Nu cred in agentiile unde vor fi doar roboti"

Totusi, in pofida avansului tehnologiei din sectorul bancar, BRD avand ca varf de gama cardurile contactless si mobile banking-ul, rata de bancarizare a populatiei in Romania este foarte mica, de circa 55%, comparativ cu nivelul de peste 90% in tarile din vestul Europei sau de aproximativ 70% in tari precum Cehia sau Polonia.

2014 va fi inca un an dificil

Intrebat despre perspectivele de crestere ale bancii in acest an, seful BRD SocGen a raspuns ca 2014 va fi un an dificil, pentru ca "tocmai am iesit din aceasta criza".

"Romania poate sa creasca cu 5-6%, dar acest lucru nu se va intampla peste noapte", a adaugat Philippe Lhotte, la evenimentul de aniversare a celor 15 ani de la privatizare.

WALL-STREET.RO iti prezinta un infografic cu cele mai importante momente din istoria BRD SocGen.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri