Piata de carduri contactless (tehnologie care permite si plata fara introducerea codului PIN) se apropie de 700.000 de unitati si ar putea ajunge la 4 milioane de carduri in doi-trei ani, in contextul in care doua mari banci au inceput procesul de migrare a portofoliului de carduri.

Potrivit declaratiilor facute pentru wall-street.ro de catre CEO-ul Banca Transilvania, Omer Tetik, banca a inceput procesul de migrare catre carduri contactless si in 2-3 ani cele 2,14 miloane de carduri emise de banca - a treia ca marime din sistem - vor fi carduri contactless. Reprezentantii Banca Transilvania nu au oferit insa alte cifre legate de numarul de carduri contactless emise pana in prezent sau de POS-urile contactless instalate, banca din Cluj fiind ultima intrata in competitia pe aceasta tehnologie.

De asemenea, dupa cum a declarat Cristian Lia intr-un interviu acordat WALL-STREET.RO, ING Bank a inceput si ea procesul de migrare a portofoliului de carduri la tehnologia contactless. Banca olandeza are in prezent in portofoliu 261.000 de carduri contactless si vrea sa inlocuiasca in 2-3 ani, pe masura ce vor expira cardurile tuturor clientilor, peste 700.000 de carduri.

Cristian Lia, manager Cards Administration in cadrul ING Bank: Nu este usor sa atingi o masa critica, tinand cont ca sunt aproximativ 14 milioane de carduri in Romania

Daca si alte banci si-ar intensifica eforturile de promovare a cardurilor de acest tip, tehnologia contactless ar putea deveni ceva obisnuit in peisajul bancar romanesc. Doar de pe urma celor doua masuri anuntate de ING si Banca Transilvania, in piata vor intra in urmatorii ani circa 3 milioane de carduri contactless.

Celelalte banci, cu foarte putine exceptii, nu au inceput procesul de migrare si dau optiunea clientului sa isi aleaga ce fel de card doreste, traditional sau contactless. BCR, de exemplu, cea mai mare banca din piata dupa active, are un portofoliu de 2 milioane de carduri, dar numai 25.000 sunt contactless, o astfel de tehnologie fiind optionala pentru clientii BCR.

Nici a doua banca din sistem, BRD SocGen, nu a inceput un proces de migrare spre tehnologia care permite plata la POS-uri a unor sume mici de bani fara a mai introduce codul PIN. Potrivit unor surse bancare, BRD a emis aproximativ 300.000 de carduri contactless, fiind putin in fata ING. Totusi, banca franceza va pierde curand suprematia pe aceasta zona, avand in vedere ca ING si Banca Transilvania vor emite fara costuri suplimentare carduri contactless clientilor carora le expira cardurile.

Nici Raiffeisen Bank nu a oferit cifre cu privire la volumele de carduri contactless emise, fiind de asemenea una dintre bancile nou intrate in aceasta piata, dar are totusi instalate 400 de POS-uri cu aceasta tehnologie.

O alta banca mica, dar foarte dinamica pe zona de contactless, este Intesa Sanpaolo Bank, care are 32.000 de carduri active cu aceasta tehnologie, dintr-un total de 50.000 de carduri active. Practic, banca italiana are un portofoliu dominat de carduri contactless, iar clientii care isi reinnoiesc dispozitivele de plata sunt trecuti automat pe aceasta tehnologie.

In prezent, doar 5% din numarul total de carduri din piata sunt contactless, dar, dupa incheierea proceselor de migrare, ponderea ar putea depasi 25%.

In ceea ce priveste zona de acceptare, clientii care au carduri contactless sufera de pe urma numarului redus de POS-uri, fiind destul de putine magazine (preponderent in Bucuresti), care accepta plata cu astfel de carduri. Instalarea de noi POS-uri cu aceasta tehnologie ar putea fi insa favorizata de explozia de carduri contactless, iar sistemul bancar pe ansamblu ar putea fi fortat de numarul mare de clienti care vor avea un astfel de card in portofel, dar prea putine puncte de acceptare.

Vrei sa afli mai multe despre cele mai noi tehnologii din piata bancara? Citeste sectiunea wall-street.ro dedicata inovatiei in banking.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Money »



Setari Cookie-uri