Dacă te gândești, așadar, să-ți optimizezi procesele de marketing, vânzări sau management prin soluții martech, am alcătuit mai jos o listă cu cei mai importanți pași pe care trebuie să-i parcurgi înainte de implementare. Ca să parafrazăm un proverb autohton: omul gospodar își face un checklist înainte de automatizare.

Identifică procesele manuale care consumă mult timp

Eficiența este un raport între timp și resurse investite. Începe așadar procesul cu o analiză exhaustivă a workflow-ului tău. Care sunt procesele care ocupă cel mai mult timp? Pot fi acestea automatizate? Identificarea unei probleme specifice care consumă mult timp, un task obositor și repetitiv este punctul ideal pentru a începe.

EXEMPLU POSIBIL: realizarea unui raport de vânzări săptămânal în Excel

Centralizează și ordonează bazele de date

Realitatea piețelor de astăzi ne demonstrează că datele sunt un bun extrem de valoros, cu puternic impact asupra dezvoltării unei afaceri. Tu cum ai stocat datele? Cât de ușor le poți segmenta pentru a le utiliza targetat? Este important să ai o privire de ansamblu asupra acestora înainte de a începe un proces de automatizare prin care poți dezvolta modele complexe de profilare și segmentare a bazei de date de clienți și prospecți.

EXEMPLU POSIBIL: agregarea într-un singur loc a datelor din diferite XLS-uri, baze de date din spatele site-urilor, agendele și cărțile de vizită ale agenților de vânzări

Analiza platformelor și software-urilor necesare

Există numeroase platforme și software-uri care te pot ajuta să implementezi procesele de automatizare. De la giganți internaționali, ca HubSpot sau SalesForce, la tool-uri autohtone, opțiunile sunt vaste. Desigur că bugetul este un factor decisiv în a face o alegere și aici expertiza unui partener local te poate ajuta să alegi informat, pentru a naviga spre rezultatul dorit în marea de oferte.

Estimarea unui ROI în urma procesului de automatizare

Procesul de automatizare nu este întotdeauna ușor, tocmai de aceea este necesar să estimezi timpul și costurile câștigate prin procesul de automatizare vs. timpul și costurile investite. Dacă începi acum, în cât timp îți vei amortiza investiția? Răspunsul la această întrebare te va ajuta și să prioritizezi procesele pe care vrei să le automatizezi.

Red flags: reticența departamentului de IT

Când alegi un proces de automatizare și tool-urile prin care vrei să-l implementezi, bazându-te pe analiza ROI, poți întâmpina reticențe din partea colegilor IT. Există două probleme care pot apărea: reticența la schimbare, nativă nouă tuturor, și reticența la tehnologiile sau tool-urile alese. Există mult hype în piață legat de inteligența artificială și machine learning, dar nu orice tehnologie se potrivește coordonatelor business-ului tău.

Începe de sus

Adică de la cel mai înalt nivel de management. Și aici, ca în majoritatea altor aspecte din viața unei companii, puterea exemplului primează.

Implică-ți echipa

Acest ultim punct este o continuare logică a celui anterior - discută cu echipa ta, explică-le și încurajează-i să fie deschiși la schimbare. Tot ei sunt cei care îți pot evidenția task-urile repetitive sau obositoare pe care le-ar dori automatizate.

Echipa Mediapost Martech este aici dacă punctele de mai sus ți-au stârnit curiozitatea și dacă ești interesat de integrarea proceselor de automatizare în afacerea ta. Putem începe cu un pas mic: trecem împreună prin punctele listate anterior și evaluăm corect opțiunile pentru afacerea ta. Ne poți contacta aici.

Mediapost Martech este Consulting Partner Salesforce și HubSpot Platinum Partner (statut la care ajung doar 8% dintre partenerii HubSpot la nivel mondial). Avem in-house peste 20 de certificări diferite și 11 colegi care dețin cel puțin o certificare Salesforce sau HubSpot. Acoperim exclusiv cu resurse interne toate fazele unui proiect de automatizare: consultanța inițială, arhitectura bazei de date, implementare efectivă, integrări, training personalizat și suport post-implementare.