Citatul s-ar putea sa nu ii apartina, dar - dupa o prezentare in care a surprins sute de oameni cu declaratia ca a realizat un prim prototip, functional, al inovatorilor ochelari Google Glass in doar o zi - este clar ca i se potriveste perfect.

Ce legatura au pana la urma Tom Chi si Google Glass cu succesul, tinand cont ca celebrii ochelari ai gigantului Google au fost lansati in 2012 si in mai putin de 3 ani au fost scosi de la comercializare?

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Ioan Iacob, co-fondator al Qualitance, start-up romanesc devenit foarte cunoscut in Silicon Valley, imi spunea cu putin timp inainte de Craciun ca Google Glass nu sunt nici pe departe un esec, intrucat au deschis calea si imaginatia unei noi industrii, cea de VR (virtual reality - n.r.) si AR (augmented reality - n.r.). Mai mult decat atat, Tom Chi si inginerii de la Google au demonstrat cat de repede se poate ajunge acum de la idee la produs.

"A fost catalizatorul pentru ca toata piata de VR si AR sa renasca. Ca produs de enterprise nu este un esec, iar ca produs de retail nu a prins pentru ca Google Glass a creat un comportament social deviant, care te punea intr-o postura ciudata, asa cum a fost si Segway-ul", mi-a explicat antreprenorul roman.

Tehnologii inainte de vremea...
Citeste si: Care sunt cele mai celebre gadgeturi care au fost prea revolutionare

Ioan, care a implementat cu succes in Qualitance filozofia de "Rapid Prototyping", folosita si de Chi atunci cand a creat prototipul Google Glass intr-o singura zi sau de alti inovatori din industria tech, crede ca ideea conteaza doar 1% din succesul pe care il poate avea un produs sau un serviciu. O declaratie la fel de surprinzatoare, obisnuit fiind cu mindset-ul romanesc de a-mi tine ascunse ideile ca sa nu imi fure cineva proiectul grozav la care doar eu m-am gandit.

Mi-am dat seama ca astfel de temeri nu sunt doar inutile, dar sunt si total contraproductive. Daca ai o idee, pune-o in practica cat mai repede. Creeaza rapid un prototip si nu mai sta sa te gandesti luni intregi la cat de buna sau viabila este ideea ta. Vei intelege mult mai repede odata ce ai creat un prim produs functional daca acesta chiar rezolva o problema si este atat de grozav pe cat ti-ai imaginat.

Pentru Ioan, la Qualitance conteaza 99% implementarea si cum construieste experienta pe care o va avea clientul, pentru ca doi antreprenori si doua idei similare nu vor ajunge niciodata la o experienta similara. Luati exemplul Hi5, o retea sociala care avea aceleasi functionalitati cu Facebook-ul. Prima a esuat, in timp ce Facebook a ajuns sa valoreze sute de miliarde de dolari.

Diferenta a facut-o implementarea si experienta pe care clientul a trait-o imediat cum a testat produsul sau serviciul.

Tehnologii inainte de vremea...
Citeste si: Gadgeturi celebre care au fost prea revolutionare

Prin urmare, succesul nu se datoreaza acelei idei geniale pe care doar unul dintr-un milion de oameni a avut-o, ci implementarii si perseverentei in a duce o idee pana la capat, chiar daca la final produsul sau serviciul se dovedeste un esec.

In si mai putine cuvinte, cunoscutul mesaj publicitar "Just Do It" este chintesenta acestei filozofii care se aplica atat in business, cat si in viata, inclusiv cand vine vorba de a invata lucruri noi. Si iata de ce Josh Kaufman iti poate schimba la propriu viata.

Kaufman este autorul cunoscute carti "Personal MBA", un curs de cateva sute de pagini care substituie un intreg master de administrarea afacerilor, insa americanul este la fel de renumit pentru demontarea mitului cu privire la cele 10.000 de ore de practica, necesare pentru a deveni expert intr-un domeniu.

Cifra popularizata de Malcolm Gladwell in "Outliers" poate descuraja orice persoana, fie ca este vorba de un tanar care vrea sa invete programare, fie de un antreprenor care are o idee, dar ii lipsesc anumite skill-uri necesare pentru a o pune in practica.

Uitati de Google Glass: A...
Citeste si: Prima casca inteligenta care poate fi folosita in constructii

Pe scurt, Kaufman sustine ca avem nevoie de doar 20 de ore de practica pentru a ajunge la un nivel rezonabil de expertiza cu o anumita abilitate sau deprindere. Totul este sa trecem peste o piedica psihologica care ne descurajeaza, aceea ca suntem la nivelul zero si nu stim nimic despre acel lucru.

Odata ce depasim bariera mentala si "we will just do it", ne vom da seama ca avem nevoie de mai putin timp decat ne asteptam pentru a deveni buni intr-un anumit lucru. Pe larg despre "primele 20 de ore" in discursul de mai jos sau in cartea cu acelasi nume.

Asadar, da ai o idee, vrei sa creezi un produs, un program, o aplicatie mobila sau doar vrei sa inveti ceva nou, incepe cu "just do it" si tragi concluziile mai tarziu daca s-a dovedit un esec sau un succes.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Sursa foto: Tashatuvango_Shutterstock