Gigantul suedez de imbracaminte H&M a anuntat ca ia in considerare o majorare a preturilor la produsele comercializate astfel incat angajatii din fabricile aflate in tari defavorizate sa aiba parte de salarii mai mari, scrie Huffington Post.

Anuntul a venit in urma unei intalniri la sediul central din Stockholm intre oficialii companiei si grupurile de lobby, reprezentantii H&M declarand ca au in plan cresterea salariilor pentru angajatii din productie din tari precum Bangladesh, unde salariul minim se situeaza sub 50 de euro pe luna.

H&M a facut primii pasi in aceasta directie in luna noiembrie cand a precizat intr-o declaratie ca “toti angajatii din domeniul textilelor ar trebui sa poata sa traiasca din salariile lor”, insa au subliniat ca progresul in acest sens este prea lent in unele tari, in care multi salariati traiesc inca in saracie.

Compania si-a propus sa creasca salariile a circa 850.000 de angajati din productie pana in 2018.

In Romania peste 20 de fabrici lucreaza pentru retailerul suedez. Salariile in industria textilelor sunt printre cele mai scazute pe plan loca, fiind cuprinse intre 700 si 1.000 de lei net.

H&M incheie anul acesta cu un numar de 30 de magazine si 700 de angajati, cu 100 mai multi fata de 2012. Compania a avut anul trecut cu o cifra de afaceri de 71,4 mil. euro, aproape dublu fata de 2011, dupa ce a deschis opt magazine.

H & M Hennes & Mauritz a fost fondata in Suedia in 1947. Pe langa H&M, grupul include marcile COS, Monki, Weekday si Cheap Monday, & Other Stories, precum si H&M Home.

Grupul H&M are peste 3.000 de magazine in 52 de piete, inclusiv pietele de franciza. La nivel mondial, vanzarile H&M au crescut cu 4,2% in primele noua luni ale anului fiscal, de la 88,3 miliarde coroane la 92 miliarde coroane (10,6 miliarde euro). Numarul de angajati a ajuns la 104.000.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri