Grande a început ca o mică afacere de familie, dar 13 ani de activitate au transformat o investiție de 4.000 de euro împrumutați într-un business de peste 3 milioane de euro cifră de afaceri, dar și în unul dintre cele mai apreciate restaurante din platforma Tazz.

Deși a ajuns să fie premiat de cei de la Tazz, câștigând titlul de „Local Love Brand”, în cadrul evenimentului Tazz Awards – Digitally Stepping Into The Future, originea acestui restaurant clujean, unul foarte apreciat în capitala Transilvaniei, este una neașteptată, iar succesul a venit în mod natural.

(Sursa foto: Grande Pizza)

Am discutat cu Alexandra Pașcalău-Popa, cea care administrează business-ul alături de soțul ei, pentru a afla mai multe despre povestea Grande Pizza, dar și cum se poate dezvolta un business care își bazează prosperitatea pe eficiența livrărilor la domiciliu.

„Povestea Grande Pizza a început de mult, prin 2010, și ar fi trebuit să fie o afacere pentru părinții soțului meu, Ciprian. Am început cu ideea de a vinde pizza la felie.”, ne-a povestit Alexandra.

România încă era afectată de criza financiară care a „zguduit” economia mondială și națională, iar pizza la felie părea o idee bună pentru a vinde mai ușor.

„Oamenii nu erau foarte înstăriți, așa că ne-am gândit că ar fi o idee bună, dar a fost și modul în care să putem demara o afacere mai mică”, ne-a mai explicat antreprenoarea clujeană.

Investiția inițială ar putea fi catalogată ca fiind una modestă, de circa 4.000 de euro, dar erau bani împrumutați de la rude. Nu a contat însă, deoarece nici nu aveau de gând să demareze un business foarte mare. Ci mai degrabă un business pentru părinți.

Aveau nevoie de un cuptor de pizza, un malaxor pentru cocă și câteva obiecte de mobilier pentru a începe activitatea.

Au început cu un spațiu mic, amplasat într-o piață din Cluj, cu o suprafață de doar 5 metri pătrați și cu doi angajați, care erau mama și mătușa lui Ciprian. Ele se ocupau atât de pregătirea pizzei, dar și de vânzarea ei.

2012, anul în care au început să crească cererea pentru livrări

(Sursa foto: Grande )

La momentul demarării afacerii, Alexandra, încă studentă la Drept, și Ciprian, care încă nu era soțul ei la acea vreme, au ajutat cu obținerea de autorizații, cu branding-ul și cu descoperirea de noi rețete.

„Deoarece într-un timp relativ scurt lucrurile au evoluat foarte bine și aveam tot mai multe solicitări de livrare, cam prin februarie 2012, am închiriat un spațiu mai mare, pentru a putea dezvolta și componenta de livrare la domiciliu”, ne-a mai povestit Alexandra.

Evident, la acea vreme, opțiunea principală a celor de la Grande a fost aceea de a livra chiar ei produsele către clienți. Au început cu un livrator, care s-a alăturat mamei și mătușii lui Ciprian.

Alexandra încă avea ca obiectiv principal cariera de avocat, intrând deja în Baroul din Cluj, dar prioritățile aveau să se schimbe într-un orizont de timp relativ scurt.

La început, ne mărturisește ea, componenta de livrări cu un singur livrator nu a funcționat așa cum au sperat, iar vânzarea de pizza la felie a rămas cea mai importantă sursă de încasări. Dar au continuat să investească. Au mai adăugat în echipă încă un livrator, încă un preparator de pizza și așa mai departe, iar în 2014 ajungeau la 10 angajați.

Acum 9 ani, ne mai spune Alexandra, încasările ajungeau la câteva mii de lei pe zi și era un venit încurajator pentru a continua dezvoltarea afacerii.

Ajunsesem deja la o cerere căreia îi făceam din ce în ce mai greu față și tot creștea. Era nevoie de o implicare și mai mare. Ciprian, cel care se ocupa de administrarea business-ului, nu prea mai făcea față de unul singur, așa că am luat și eu decizia de a pune avocatura pe plan secund. Afacerea creștea, iar la vremea aceea chiar ne amuzam spunând că «sala noastră de mese este întregul oraș». Potențialul de creștere era mare, așa că a trebuit să mă implic mai mult”, ne-a mai povestit ea.

Pentru Grande, pandemia a însemnat o concurență mai aprigă

(Sursa foto: Grande)

În pofida startului lent cu livrările, o dată cu expansiunea afacerii, componenta de livrări a devenit majoritară în încasări.

Deși pentru unele business-uri din zona de HoReCa pandemia s-a transformat într-o oportunitate, pentru cei de la Grande a fost o provocare mai mare, deoarece au apărut mai multe restaurante care au apelat la livrări.

„Noi eram deja un business care se susținea în cea mai mare parte din livrări. În 2019, vânzările din locația fizică pe care o aveam deschisă reprezenta puțin, poate undeva la 10%. O dată cu pandemia, mai multe restaurante au înțeles că livrarea la domiciliu va fi soluția pentru a supraviețui. Așa că ne-am trezit, într-un timp foarte scurt, cu un număr mult mai mare de concurenți”, ne-a mai dezvăluit Alexandra.

Perioada critică în pandemie pentru Grande a fost doar în lunile în care a fost declarată starea de urgență, când au fost nevoiți să se reorganizeze, mutând angajații din locația fizică înspre componenta de livrări, dar nu au dat niciun angajat afară.

Grande: Colaborarea cu Tazz a fost mai bună decât ne așteptam

(Sursa foto: Tazz)

Viața de zi cu zi a început să-și revină după pandemie. În prezent, compania are două locații, dar componenta cea mai importantă a rămas cea a livrărilor.

A apărut și colaborarea cu Tazz, undeva spre finele anului 2021, dar Alexandra ne povestește că parteneriatul cu cei de la Tazz a fost mai bun decât se așteptau, iar într-un timp foarte scurt au și fost premiați pentru rezultatele din platformă.

„Când ne-au abordat, deși ar fi fost din postura de outsideri, ne-au surprins plăcut cu felul în care vedeau parteneriatul cu noi și am ales să lucrăm cu ei. Acum, ne găsiți doar pe platforma lor”, ne-a mai spus Alexandra.

Citeste si:

    Întrebată ce le-a atras atenția, cu ce i-au „cucerit” cei de la Tazz, antreprenoarea din Cjul ne-a spus că a contat foarte mult relația directă și mult mai caldă cu reprezentanții de la Tazz.

    „Ne place colaborarea cu cei de la Tazz pentru că au o componentă mult mai personală în relația cu partenerii. Nu ne simțim doar ca un restaurant tolerat în platformă și știm că nu stăm de vorbă doar cu un monitor atunci când suntem în platformă”.

    Alexandra Pașcalău-Popa - Grande.

    De asemenea, faptul că au primit un premiu din partea Tazz după doar un an de colaborare este un alt semn că parteneriatul dintre business-ul Grande și platforma de livrări funcționează.

    „Faptul că am fost premiați de cei de la Tazz este ceva care ne bucură, dar este și un semn că lucrurile merg chiar mai bine decât ne-am așteptat”, s-a arătat surprinsă și Alexandra.

    Cum își câștigă clienții Grande?

    (Sursa foto: Grande)

    Toți antreprenorii caută soluții prin care să atragă mai mulți clienți, să-i convingă să le cumpere produsele. Cei de la Grande au mers pe un principiu mai simplu, dar sănătos ca strategie de business.

    Întotdeauna am încercat să livrăm un produs pe care și noi l-am cumpăra, un produs care să merite banii pe care-i scoatem din buzunar. Am încercat să imprimăm această gândire și angajaților, dar și nouă. Trebuie să-ți placă și ție produsul pe care vrei să-l vinzi. Apoi, trebuie să fie un produs de calitate. Dacă nu este de calitate, poate că un client ți-l cumpără o dată, de două ori, dar nu ți-l va cumpăra la nesfârșit”, ne-a mai spus Alexandra Pașcalău-Popa.

    Mai departe, încearcă mereu să vină cu surprize pentru clienți, introducând în meniul restaurantului feluri noi de mâncare, organizând campanii în care vin cu produse din diverse bucătării recunoscute ale lumii, din diverse țări. Campanii pe care le reiau din când în când.

    Grande nu mai oferă doar pizza, având în meniu și burgeri, pui crocant și prăjit, dar au și clienți pentru felurile de mâncare „gătite ca la mama acasă”, cum ar fi ciorbele de văcuță sau a la grec, care se numără și printre favoritele Alexandrei. Ne-a mai dezvăluit că-i place mult și spanacul cu ouă.

    Business-ul Grande este unul care a devenit destul de solid și care s-a dezvoltat mult în toți anii de activitate. În prezent are în jur de 60 de angajați și o cifră de afaceri de circa 16 milioane de lei, adică ceva mai mult de 3 milioane de euro, iar administratorii ei speră că vor putea dezvolta și mai mult afacerea.

    Sursa foto: Grande Pizza

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Adrian Ungureanu
    Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri