Segmentul magazinelor de proximitate va cunoaste in urmatorii cinci ani o dezvoltare accelerata, in conditiile in care romanii vor opta pentru acest format in detrimentul hipermarketurilor, crede Adrian Chelaru, proprietarul unui magazin LaDoiPasi.

Fost inginer in constructii auto, Adrian Chelaru (43 de ani) a lucrat timp de zece ani in domeniul vanzarilor – de la imobiliare pana la cosmetice sau detergenti. Castiga in fiecare luna intre 1.500 si 2.500 de lei. A decis insa sa faca primii pasi in antreprenoriat cu un magazin alimentar situat in sectorul 3 din Bucuresti.

“Am zis ca ar fi interesant sa vad cum este sa fiu pe propriile picioare, sa nu mai am un sef”, isi aminteste Adrian Chelaru.

Nemultumit de amplasarea magazinului a hotarat anul trecut sa isi relocheze activitatea in sectorul 2, in apropierea spitalului Sf. Pantelimon, intr-o zona cu trafic si concurenta intense. Momentul a coincis cu incheierea parteneriatului cu Metro Cash&Carry pentru o franciza LaDoiPasi, in care antreprenorul a investit in jur de 10.000 de lei. Suma a fost alocata in special achizitionarii de echipamente si in renovarea magazinului si a fost sustinuta in mare parte din economiile personale ale antreprenorului.

“Reprezentantii Metro Cash&Carry au contribuit cu o gama de circa 1.000 de produse noi, pe care nu le comercializasem inainte, am primit consiliere in amenajare si in optimizarea fluxului in magazin”, explica proprietarul LaDoiPasi.

Potrivit acestuia, investitia initiala va fi amortizata in cursul unui an.

Magazinul are o suprafata de 70 mp si o echipa formata din sapte angajati, proprietarul intentionand sa mai recruteze inca o persoana in acest an.

“Principalul avantaj pe care il are acest magazin este zona populata in care se afla, in conditiile in care concurenta este destul de intensa. Faptul ca ne aflam aproape de un spital ajuta din nou. In ceea ce ne priveste consider ca oferta de pret reprezinta atuul nostru in competitia cu alte magazine din zona”, spune Chelaru.

Magazinul pe care il detine a rulat anul trecut afaceri de un milion de lei, pentru acest an proprietarul estimand o dublare a veniturilor.

“Oamenii sunt dispusi sa cheltuiasca mai multi bani in magazinele de proximitate, unii dintre ei poate si-au mai achitat din ratele luate in perioada de boom economic. Eu cred ca piata magazinelor de proximitate va creste in conditiile in care oamenii vor prefera magazinele din apropierea casei si nu vor mai pierde timpul in hipermarketuri”, afirma antreprenorul.

Potrivit acestuia, valoarea medie a unui bon a crescut cu 10% in ultimul an, pana la 11 lei, printre produsele preferate numarandu-se bauturile racoritoare, berea si sortimentele din carne.

“Oamenii au inceput sa caute produsele la promotie, nu se mai axeaza pe un brand anume ci pe un pret anume, mai mic. Ponderea promotiilor in magazin este de 10%”, adauga Adrian Chelaru.

Retailerul german METRO Cash&Carry Romania a ajuns la o retea de 615 de magazine sub brandul "LaDoiPasi", concept lansat pe piata locala in luna martie 2012 si care se adreseaza micilor comercianti. Formatul LaDoiPasi este prezent de asemenea in Bulgaria, Polonia, Serbia, Ucraina si Rusia.

Metro Cash & Carry Romania, parte a Metro Cash & Carry International, a intrat pe piata romaneasca in octombrie 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Reteaua numara in prezent 32 de magazine in 24 de orase. Compania are 5.440 angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri