Scenariile de folosire ale iBeacon, sistem care “vede” clientii care trec prin proximitatea lui, prin Bluetooth, sunt foarte vaste, considera Ciprian Jichici, de la Genisoft. Una dintre ele este livrarea de continut interactiv. In Romania, intre 20-22% dintre utilizatori au deja pornit bluetooth-ul, deci, de ce sa nu profiti de acest lucru?

Trimiterea de mesaje de “bine ai venit”, dar si integrarea iBeacon-urilor cu alte aplicatii de pe mobilul potentialului client sunt alte modalitati in care tehnologia marketata pentru prima oara de Apple poate fi folosita.

O alta utilitate ar putea fi trimiterea de notificari privind produsele premium sau ofertele. “Un scenariu avansat bazat pe iBeacons este cel legat de trackingul pe interior. Azi exista doar iBeacons, retelele wireless, respectiv recunoasterea video. Diferenta fundamentala este ca impactul costurilor este mai mica, iar acuratetea este de aproape doua ori mai buna”, spune Ciprian.

Poti corela, astfel, prezenta din retail cu factori externi. “Cream un model de predictie pentru unele persoane iar, mai departe, intrand intr-o zona a viitorului, se vor putea adapta in timp real promotii pe specificul fiecarui client in parte. Puneti putin gamification in aceasta poveste, si aveti un retail al viitorului perfect”.

In prezent, in Romania, este folosit pentru cativa clienti business. Aria de aplicabilitate a depasit retail-ul – muzee, locatii publice, festivaluri de arta.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri