Pe masura ce retelele sociale au castigat in popularitate, fiind si locul ales frecvent de catre consumatori pentru a discuta despre brandurile preferate, companiile au acces instant la feedback pentru produsele pe care le comercializeaza. Una dintre caracteristicile care vor trebui sa se regaseasca in ADN-ul unui brand in viitor, pentru a-i putea "smulge" cardul din portofel cumparatorului va fi onestitatea.

“Accesul la informatie contureaza un consumator care poate oferi atat informatie brandului, cat si feedback instant. Brandul care imi va smulge cardul din portofel va fi brandul onest si cel care va comunica cu mine. Si nu cu o etica ipocrita”, a spus Cristina Diaconescu Parlitu, creative partner Foodwise Marketing, in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail.

Cristina Diaconescu Parlitu si Marilena Istratescu, CEO si fondator al grupului de comunicare Hello, au lansat anul trecut brandul Foodwise Marketing, specializat in zona de consultanta pentru branduri din industria FMCG. Dupa un an de la lansare grupul lucreaza cu circa zece clienti din industria food&beverages, printre care se numara Macromex (Edenia, Nestle, Ursus Breweries.

Marinela Istratescu

“Foodwise Marketing a aparut ca proces normal al experientei noastre de 15 ani in acest domeniu, suntem consultanti in FMCG de tot atatia ani. In 2010 am fondat Hello Group. In 2015 am lansat Foodwise, am simtit ca avem in ADN-ul nostru acest proiect. Credem foarte mult in specializare si deservim tot ce inseamna zona de comunicare integrata pe zona FMCG, construirea de brand identity si design, lansarea unor concepte de retail si HoReCa, management de evenimente, trade marketing, comunicare integrata. Suntem 22 de angajati in acest moment si o armata de colaboratori. Anual angrenam 2000 de specialisti”, a povestit Marilena Istratescu.

In opinia sa, brandurile din Romania se apropie treptat de consumator. Mai mult, odata cu popularitatea retelelor sociale acest consumator a invatat sa decida sa nu mai cumpere un produs sau sa denigreze un brand.

Brandurile anilor viitori vor fi etice sau nu vor mai fi

“Brandurile trebuie sa invete sa devina mai etice, daca nu sunt, sa lucreze la produse oneste, sa se implice in comunitate. Brandurile incep sa fie mai aproape de consumatori si incep sa angreneze comportamente pozitive (de tipul <<hai sa consumam responsabil>>, <<sa luam masa in familie>>). Brandurile au treaba”, sustine Istratescu.

La randul sau, Cristina Diaconescu Parlitu (foto jos) considera ca, pe viitor, comunicarea va trebui sa imbrace un mesaj personalizat, transmis multichannel.

Cristina Diaconescu Parlitu

“Nu mai mancam acelasi lucru toti cei aflati la masa de familie. Eu vreau ceva light, sotul vrea ceva cu carne, copiilor le gatesc folosind ingrediente bio. Consumatorul roman are nevoie de o adresare personala si personalizata. Este vorba de microtargetare: vom vorbi cu comunitati din ce in ce mai restranse, dar unite de aceleasi interese, nu vom mai lucra cu un target de bomba nucleara, ci cu un microtarget. Creativitatea va imbraca mesaje etice, brandurile anilor viitori vor fi etice sau nu vor mai fi. E cumva natural, brandul trebuie sa intoarca ceva inapoi comunitatii din care s-a nascut”, afirma Cristina Diaconescu Parlitu.

Grupul Hello a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de circa doua milioane de euro, nivel la care estimeaza ca se va situa si la finalul lui 2016.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri