Mobilul este singurul canal care inregistreaza crestere, in timp ce e-mail-ul este in scadere, spune Daniel Cunill Romero, head of mobile practice Ipsos Europa si Africa, subliniind ca “viteza este cheia”.

“In cativa ani nimeni nu va mai trimite e-mail-uri ci vom utiliza mobilul. Viteza este cheia. In cursul unei saptamani un utilizator isi verifica telefonul de 1.200 de ori in medie. Mobilul este singurul canal care creste in timp ce e-mail-ul e in scadere. (…) Pentru copiii de astazi revista este istorie, prezentul este mobilul, tableta. Intrebarea este cum ne conectam cu acesti copii”, afirma Daniel Cunill Romero.

Potrivit datelor prezentate de Ipsos, daca in 2007 existau, la nivel global, 400 de milioane de utilizatori de smartphone, in 2015 numarul acestora atinsese 1,9 milioane de utilizatori. Mai mult, consumul de continut video a crescut de cinci ori in ultimii sase ani, traficul pe Internet pe mobil de noua ori, iar timpul alocat retailului online pe mobil s-a majorat cu 22%.

“Exista companii care nu fac cercetare pe mobil, insa sunt si companii care doar asta fac. In special companiile din zona FMCG. Si vorbim de tari precum Nigeria”, explica Daniel Cunill Romero.

In Romania sunt 11,1 milioane de utilizatori de Internet, adica in jur de 56,3% din populatia tarii are acces online, potrivit datelor din noiembrie 2015 oferite de Internet Word Stats, site care publica statistici despre utilizarea internetului.

Smartphone-urile devin dispozitivele mobile preferate cand vine vorba de cumparaturile online, majoritatea tranzactiilor mobile la nivel global finalizandu-se pe un smartphone. In special in Europa Centrala si de Est, 57% din toate tranzactiile electronice mobile sunt realizate de pe smartphone-uri si doar 43% de pe tablete.

In ceea ce priveste dispozitivele de pe care romanii prefera sa faca cumparaturi sunt: desktop (47%), laptop (38%), telefonul mobil (6%), tablete (3%). De asemenea, 7% dintre romani fac comenzi de pe un mix de dispozitive (desktop, laptop, telefon mobil si tablete). Femeile sunt mai active si mai predispuse sa achizitioneze produse de pe dispozitivele mobile decat barbatii. Astfel, dintre utilizatorii de gen feminin 30% aleg sa faca tranzactii de pe dispozitivul mobil, iar 70% de pe desktop, pe cand barbatii aleg sa faca tranzactii mobile intr-o proportie de 23%, 77% preferand desktopul.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri