Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari retaileri specializati in bricolaj din Europa, companie care a deschis primul magazin in Romania in anul 2011, iar trei ani mai tarziu anunta achizitia concurentului BauMax, va deveni la finele acestui an al doilea cel mai mare retailer DIY din Romania, dupa Dedeman.

Evolutia pozitiva a business-ului Leroy Merlin vine ca urmare a achizitiei concurentului austriac BauMax, companie care inainte de preluare detinea 15 unitati la nivelul intregii tari si un business care depasea pragul de 100 de milioane de euro.

“Am finalizat achizitia BauMax in noiembrie 2014 si inca de atunci am fixat un target foarte clar – acela de a dubla valoarea business-ului in primul an de activitate, lucru care ne-a reusit. Preluarea BauMax a fost un salt urias pentru pentru noi, mai ales din punct de vedere operational. Am sarit de la 2 magazine proprii, la peste 15 unitati, iar finalizarea procesului de rebranding al magazinelor BauMax in spatii Leroy Merlin a fost o consolidare a activitatii companiei in Romania”, a declarat Frederic Lamy, francezul care conduce operatiunile Leroy Merlin in Romania.

Potrivit acestuia, pana la finalul acestui an, Leroy Merlin va reusi triplarea performantelor financiare pe care BauMax le-a reusit in Romania, la nivelul anului 2013.

“Obiectivul nostru a fost acela de a dubla rulajul BauMax in anul 2015 si am reusit aceasta performanta, iar pana la finele acestui an vor tripla valoarea din urma cu trei ani. Progresul business-ului va fi de doi digiti si de peste doua ori mai mult decat creste piata. Mai mult, la inceputul anului 2017 vom intra pe profit”, a declarat Frederic Lamy, raspunzand unei intrebari adresate de jurnalistul wall-street.ro.

Conform calculelor wall-street.ro, business-ul Leroy Merlin rezultat doar in urma preluarii BauMax ar aduce in buzunarele francezilor peste 350 de milioane de euro pana la finalul acestui an (117 mil. euro au fost afacerile BauMax in 2013 – n.red.), fara a lua in calcul activitatea celor trei spatii proprii pe care retailerul le detine la nivel local – magazinele din Chitila, Bragadiru sau Electroputere Craiova.

Potrivit estimarilor wall-street.ro, afacerile Leroy Merlin, la finalul anului 2016, se vor situa la peste 400 de milioane de euro, depasind astfel estimarile de crestere ale Arabesque, companie care anunta ca isi va imbunatati performantele financiare cu pana la 5% in acest an.

Piata locala de bricolaj este dominata in momentul de fata de retailerul Dedeman, care s-a apropiat anul trecut de pragul de 1 miliard de euro, segment de activitate pe care mai sunt prezente nume precum Leroy Merlin, Arabesque, Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Ambient (companie care este in insolventa).

Despre planurile Leroy Merlin pe plan local, cum ameninta suprematia Dedeman si cum va arata business-ul francezilor in era 3.0, intr-un articol mai amplu care va aparea in editia de joi a wall-street.ro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri