Manfred Litschka, director regional de vanzari TCC Global, subliniaza in cadrul Retail Arena 2016, ca retailerii care se bazeaza in special pe preturi reduse, mici, vor disparea, in timp. "Partile emotionale, de loializare, mai dificil de implementat, vor castiga intotdeauna in fata pretului", spune el.

Lumea retailului se schimba, nimic nu mai este asa cum era acum doi ani. Vedem schimbari in lumea online si offline si acesta este doar inceputul. Trebuie sa gasim modalitati de a lega lumile online si offline, insa in modalitati corecte, acestea trebuind gasite.

“Gasim o concentrare mai mare a retailului de mancare, jucatorii devin mai mari si mult mai mult dintre cei mici dispar, daca nu gasesc o nisa care sa intereseze”.

Cumparatorii isi schimba si ei, dramatic, comportamentul. Ei nu se mai concentreaza pe un singur magazin, este mai neloial decat oricand si cumpara de la multiple magazine.

29% dintre shopperi sunt neloiali. Pe food, cei care cumparau din doua magazine, acum cumpara din cinci! Cum te poti diferentia? “In prezent, este un razboi al preturilor – reduceri agresive, uneori pe zile – la Billa, de exemplu, miercuri, in alte magazine, joi si tot asa. Insa cand vorbesti cu shopperii, nu mai inteleg nimic si nu se mai simt conectati cu retailerii”.

Diferentiaza-te, cuvantul cheie

23% dintre shopperi ar spune ca ar schimba provide-rul, daca ar avea service mai bun. “Shopper-ul este rege! Surprinde-l. Acum 10 ani, daca aveai reduceri masive, gaseai oameni inghesuindu-se. Acum insa, pentru shopperi nu mai este ceva extraordinari, trebuie sa apelezi la emotiile lor. Acestea aduc diferentierile, de fapt, apropierea de cumparator”.

Preturile sunt lipsite de emotii, nu pot fi niciodata factorul determinator, principal. Preturile nu fidelizeaza. “Nu mai poti spune ca nu ai nevoie de loialitate, caci aceasta necesita marketing, care este costisitor. Nu mai poti gandi asa, luptand doar cu preturi mici”, subliniaza expertul austriac.

Trebuie sa faci ceva pentru oameni, pentru comunitate si, de asemenea, oamenii apreciaza din ce in ce mai mult actiunile caritabile, vizibile, care impacteaza viata sociala si economica a oamenilor, per total, puncteaza Manfred. "Deseori lumea cumpara bazandu-se pe liste, insa, tot des, unele lucruri ies in evidenta, "stralucesc" pe rafturi si asistam, pana la urma, la cumparaturi de impuls, emotionale".

Oamenii nu se mai focuseaza pe pret, ci doar emotional. "Gaseste ceva in business-ul tau si o modalitate de a atinge oamenii, cu emotii. Pretul ramane, da, important, dar nu mai este cheie", incheie expertul TCC.

Partenerii evenimentului sunt Microsoft (Technology Partner), Omnichannel Day delivered by FAN Courier, Media Galaxy (partener), Altex(partener), PayU (partener), ING Bank(partener), Carrefour (partener), Service Return (sponsor) si VE Interactive (sponsor).

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri