Pentru consumatorii din generatiile Y si Z este mai importanta comunicarea in timp real, raspunsul prompt la solicitari, timpul in care produsule ajung la ei, dar si pretul, afirma speakerii la cea de-a patra editie a retailArena – Go (g)Local.

„E foarte important sa aduci clientul catre tine. Infrastructura este foarte importanta. Am incercat sa directionam campaniile facute catre diferite generatii de clienti. Ne-am dus cu campanii tactice, facute pentru o seara, pentru generatiile Y si Z, gen Pokemon Go. Mergem catre continut video, live streaming pe categoriile de gaming si cooking. Am investit din ce in ce mai mult in video, unboxing”, a afirmat Ovidiu Ababei, online manager Altex si Media Galaxy.

Pe de alta parte, pretul ramane un criteriu important pentru aceste generatii, in conditiile in care pentru 70-80% dintre consumatori banii oferiti pe un anumit produs conteaza. Pentru a schimba acest criteriu de selectie retailerii ar trebui sa ofere servicii de o calitate mai buna, nu doar preturi mici, adauga Ababei.

Potrivit acestuia, in online 90% din clientii Altex sunt tineri, in offline, insa, procentul acestora scade simtitor.

La randul sau, Cristina Miclea, director de marketing in cadrul Albalact, considera ca „premiile in bani atrag in continuare, din nefericire, consumatorii”. In acest context, o campanie realizata de Albalact care a beneficiat de o mare popularitate a fost una inca producatorul a oferit premii precum masini sau frigidere.

"Produsul de baza e consumat in egala masura de toate categoriile de varsta. Iaurturile cu fructe sunt preferate de generatiile tinere, ei sunt mai deschisi sa incerce produse noi cu care generatiile mai in varsta nu au fost obisnuite", completeaza Cristina Miclea.

Pe de alta parte, Mara Cristina, brand manager miniPRIX, spune ca, in cazul clientilor din generatiile Y si Z functioneaza foarte bine organizarea de evenimente de vanzari exclusive. „Ideea ca primesc primii informatia este cel mai atractiv lucru”, adauga Mara Cristina.

Un diferentiator pentru clientii din cele doua generatii reprezinta si produsele, crede si Raluca Radu, country manager Answer.ro.

„Facem un an pe piata, insa partea de video este la noi importanta, fiecare produs are review video. Am trecut de afaceri de 3 milioane de euro, generatia targetata este Millenials. Ne-am bazat pe produse, am mizat pe acest lucru, piata de fashion nu era suficient de diversificata pe brandurile pe care le vindem noi”, explica Raluca Radu, care puncteaza faptul ca 45% din clientii Answer.ro fac parte din generatia veche.

Mai mult, comunicarea in timp real cu generatiile Y si Z – vazute ca „me generation” – este foarte importanta.

„Nu vorbiti foarte mult despre voi, ca branduri. Generatiile Y si Z sunt <<me generation>>. O alta greseala este sa raspunda tarziu. Un retailer a fost semnalat in privinta unei probleme dintr-un magazin, cei din generatia Y nu prea au rabdare. Comunicare real time si comunicare despre ei si pentru ei fac diferenta”, a conchis Alina Stepan.

Partenerii evenimentului sunt Microsoft (Technology Partner), Omnichannel Day delivered by FAN Courier, Media Galaxy (partener), Altex(partener), PayU (partener), ING Bank(partener), Carrefour (partener), Service Return (sponsor) si VE Interactive (sponsor).

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri