Modelul de dezvoltare al JYSK este unul diferit de al concurentilor din piata de retail de mobilier. Astfel, daca IKEA sau kika investesc sume de ordinul zecilor de milioane de euro in magazine proprii din Capitala, JYSK prefera o expansiune in parcurile de retail din tara. Din septembrie 2016 si pana in septembrie 2017, adica intr-un an financiar al JYSK, numarul magazinelor JYSK a crescut de la 39 la 49, iar cifra de afaceri a atins nivelul de 360 de milioane de lei (aproape 79 de milioane de euro, la un curs de 4,57 lei pentru un euro), potrivit declaratiilor lui Alex Bratu, country manager JYSK Romania si Bulgaria, care a acordat un interviu wall-street.ro. In anul calendaristic 2016, cifra de afaceri a JYSK Romania a fost de aproape 67 de milioane de euro, in crestere semnificativa fata de cele 36 de milioane de euro din 2015.

”Noi am fi vrut sa deschidem mai multe magazine, dar au fost foarte multe intarzieri din partea dezvoltatorilor, foarte multe primarii care au intarziat cu permisele de construire. Noi inchiriem spatii si deschidem magazine, nu construim, nu cumparam terenuri. E mai rapid asa, nici nu ne pricepem, suntem retaileri. Cresterea se datoreaza magazinelor noi, dar si cresterii magazinelor existente. Evident ca de cand a scazut TVA-ul la alimente, apoi si celalalt TVA si s-au mai taiat tot felul de taxe au ramas mai multi bani in buzunarul oamenilor. Anul acesta financiar vom deschide cel putin 15 magazine noi, avem deja contracte semnate si avem sperante ca ne putem tine de planul asta. Vom deschide, in perioada urmatoare, magazine in orase precum Sebes, Ramnicu Sarat, Fagaras si Dorohoi ”, spune Alex Bratu, care va participa la evenimentul RetailArena 2017 (25-26 octombrie 2017, Hotel Sheraton, Bucuresti), in calitate de speaker.

Cresterea interesului dezvoltatorilor de parcuri de retail pentru orase secundare si tertiare, tendinta semnalata de catre companiile de consultanta imobiliara inca de la inceputul anului si confirmata recent - stocul spatiilor moderne de retail din cele mai mari 23 de orase ale Romaniei, cu o populatie de peste 90.000 de locuitori fiecare, va creste in urmatorii trei ani cu aproximativ 500.000 de metri patrati, potrivit unui studiu al companiei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox –, joaca de asemenea un rol important pentru extinderea retelei de magazine JYSK.