Piata de dulciuri din Romania are, de cateva saptamani, un nou jucator. Compania franceza Patisseries Gourmandes, o afacere de peste 130 de milioane de euro, a intrat pe piata locala un brand de biscuiti si prajituri adaptate specificului romanesc, Poftis. Ana Bazga, country manager Poftis, a vorbit la Profesionistii in Retail despre investitia si planurile Poftis pe plan local.

Ana Bazga va sustine, alaturi de Dochita Zenoveiov, un workshop despre necesitatea proiectelor de branding in retail in cadrul Retail Arena 2018, Tech. Community. Experience. Vino sa le asculti pe 24 si 25 octombrie, la hotel Sheraton! Detalii, AICI.

„Decizia de expansiune in Romania a fost cursul firesc al businessului dupa ce timp de 20 de ani colegii au dezvotat intensiv businessul din Franta. Varianta de export a venit ca un pas firesc si avand in vedere diferentele destul de mari dintre pietele din vest si cele din estul Europei s-a simtit necesara crearea unui brand si a unei identitiati separate de Patisseries Gourmades in aceasta parte a Europei pentru ca atat obiceiul de consum, cat si momentul de consum sunt foarte diferite”, a declarat Ana Bazga.

Investitia de pana acum in brandul Poftis se ridica la 100.000 de euro si s-a reflectat in cercetarea de piata, dezvoltarea de produs si branding. „A durat mai bine de jumatate de an pana am intrat pe piata locala, am vrut sa fim siguri ca exista oportunitate pentru noi si am vrut sa intram cu temele facute, sa stim ce avem de facut si care sunt nevoile consumatorilor romani. Pe langa pasii firesti, de a te uita la niste date de piata si a intelege din avion ce se intampla in categorie, un lucru extrem de important a fost sa vedem ce se consuma in romania si care sunt momentele de consum si am observat diferente foarte mari fata de Franta: acolo se consuma produse simple, fara creme sau ciocolata. Consumul per capita in Franta este de 8 mai mari decat in Romania si era clar ca romanii isi doresc altceva de la categoria de prajituri si biscuiti”, a explicat Ana Bazga.

In gama Poftis se regasesc in prezent trei tipuri de biscuiti si madlene, cu diverse creme, adaptate cerintelor consumatorilor romani. Brandul recent intra pe piata se regaseste pentru moment in comertul traditional, in cateva magazine din tara, urmand ca pana la finalul anului 2019 sa fie prezent in toate lanturile de modern trade.

Despre cat de dificil se intra in comertul modern si de ce a ales lansarea in retailul traditional, country managerul Poftis spune: „ Pe aceasta categorie de cakes portionata individual on the go, comertul traditional este mult mai mare decat cel modern din niste considerente firesti si anume in momentul in care vrei o gustare, esti intr-o pauza, pe drum, intri repede intr-un maga traditional si iti satisfaci pofta. De aceea exista practic si un focus mare pe traditional trade pentru ca acolo exista consumatorul. Pe de alta parte, in comertul modern se aseaza imaginea de brand, putem sa facem multe activari prin care sa aducem consumatorul la noi. Fiind un brand nou, nu e usor, fiecare punctde distibutie se castiga greu”.

Pe langa intrarea in retele de retail si extinderea distributiei in comertul traditional, francezii de la Poftis au in plan, pe termen lung, sa mute productia in Romania. Pentru alte detalii despre intrarea jucatorului in piata si planurile de dezvoltare, urmariti integral emisiunea Profesionistii in Retail.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri