Cu doar un an de activitate pe piata romaneasca si trei tranzactii incheiate in valoare de 60 milioane de euro, CVI intentioneaza sa se pozitioneze ca finantator al antreprenorilor si companiilor din industria de retail. „Avem o istorie destul de scurta in Romania, desi existam de 6 ani. Pe plan local am incheiat prima tranzactie relativ recent, in 2017. Am finantat o suma de 60 mil de euro, concentrata in 3 tranzactii: 2 pe partea de real estate si una in zona de food, o veriga a lantului de retail”, a explicat Ciprian Nicolae.

Cat de ofertant este sectorul de retail pentru un fond de investitii polonez precum CVI? „In mod evident este unul dintre sectoarele care beneficiaza cel mai mult de cresterea venitului disponibil al consumatorilor si credem ca aceasta crestere va continua sa se intample si e posibil sa se accelereze.

Pentru noi este un sector strategic, ne place partea de Consumer atat vreme cat este in acele verigi care pentru noi au o importanta strategica, precum Modern Groceries, zona de Food – unde am facut deja o tranzactie, producatorul de pui AAylex (n.r. care detine brandul de Coco Rico) – retailul specializat, dar si sectoare care au potential de consolidare, precum pharma”, a explicat directorul CVI.

Retailerii isi pot creste businessul cu ajutorul finantarii oferite de CVI prin mai multe variante: pot face achizitii, adica dezvoltarea neorganica prin achizitionarea unui business, iar o alta ruta pe care multe dintre firmele din Romania o aleg in acest moment sunt investitiile CAPEX, in dezvoltarea companiei si in capitalul de lucru.

„Cred ca in Romania exista un potential foarte mare de dezvoltare a pietei de retail, de aceea vedem multe investitii care au fost facute de fonduri de private equity din Polonia, dintr un motiv destul de simplu: Polonia este un pic mai avansata in ceea ce priveste jucatorii pe retail si vad multe similaritati intre Polonia si Romania, uitandu-se inapoi in istorie, au impresia ca stiu cum lucrurile vor evolua. Sunt anumiti indicatori privind gradul de saturare a pietei: numarul de metri patrati de retail pe cap de locutior. Datele pe care le retin sunt din niste tranzactii romanesti din 2016 si atunci in Romania erau vreo 100 si ceva mp pe cap de locuitor, in Polonia ar fi fost de 240-250 mp, iar in Europa de Vest era si mai mare. Exista posibilitatea ca Romania de acum sa ajunga la nivelul Poloniei din prezent, insa trebuie sa luam in calcul ca piata poloneza creste, iar acest potential este mult mai mare decat sugereaza aceasta diferenta”, explica Ciprian Nicolae.

Fondul de investitii CVI are in lucru in prezent un proiect in zona de retail si alte cateva pe sectorul de furnizori ai comercianilor.

Pentru a afla mai mule detalii despre proiecte CVI, in ce consta finantarea si parteneriatul cu CVI, dar si pe ce criterii sunt alese companiile ce urmeaza a primi finantare, urmareste integral emisiunea Profesionistii in Retail.