Producatorul de suplimente alimentare Dacia Plant, un business romanesc fondat in urma cu 16 ani, va termina 2018 cu o cifra de afaceri de pana la 33 milioane lei, cu 15% mai mare decat anul anterior. Evolutia businessului are loc in contextul cresterii distributiei, in special in zona de retail, care reprezinta 25% din vanzarile producatorului. Liviu Ungureanu, directorul general Dacia Plant, a povestit la Profesionistii in Retail despre noile retele in care se vand produsele Dacia Plant, cum difera piata de retail fata de cea pharma si ce planuri are pentru producatorul din Brasov.

„Primele noua luni ale anului au inregistrat rezultate foarte bune, in crestere cu 12%, in linie cu ce ne-am propus. Urmeaza trei luni foarte importante pentru industria suplimentarelor alimentare, incepem sezonul de toamna-iarna, cand vanzarile cresc foarte mult. Estimam ca vom creste cu 15%”, a declarat Liviu Ungureanu.

In primul si ultimul trimestru ale anului Dacia Plant vinde cu 40% mai mult decat in sezonul de vara. Cifra de afaceri estimata de directorul Dacia Plant este de 32-33 milioane de lei, peste targetul de 30 de milioane de euro estimat in decursul anului.

Printre factorii care au contribuit la cresterea Dacia Plant se numara atat actiunile de promovare, in special in zona brandurilor Calmotusin si Ingerasul, care inregistreaza cele mai mari vanzari, dar si cresterea distributiei in canalele de retail.

„Avem doua noi colaborari pe piata de retail, este vorba despre Carrefour Market si Profi. Colaboram aproape cu toti marii jucatori din piata: Kaufland, Auchan, Carrefour, dm drogherie”, spune Liviu Ungureanu.

Intrarea intr-o retea de retail, explica directorul Dacia Plant, depinde de obiectivul fixat si de produsele cu care se penetreaza canalul respectiv. „Noi suntem la granita dintre piata pharma si piata de fastmoving. Am invatat cum sa jucam cu regulile specifice fiecarui canal. Pentru piata de fast moving intrarea suplimentelor este ceva nou, ei si-au dorit categorii noi care sa le aduca un plus in vanzari si sa nu canibalizeze alte categorii, adica exact produsele pe care le producem noi. Deci trebuie sa mergi exact cu acest beneficiu pentru retailer. De pe alta parte, trebuie sa intelegi ca nu poti merge in retail cu aceleasi produse pe care le vinzi in pharma, unde exista o recomandare. In fast moving, decizia se ia la raft si atunci trebuie sa ai produse care sa faca sens, pe care consumatorul sa le poata intelege si sa le cumpere fara recomandare”.

40% din vanzarile Dacia Plant se realizeaza in piata pharma, 35% in magazinele specializate, in timp ce retele de retail reprezinta 25% din cifra de afaceri a producatorului de suplimente alimentare din Brasov.

Urmareste integral emisiunea Profesionistii in Retail pentru a afla planurile de dezvoltare ale Dacia Plant si evolutia pietei de suplimente alimentare din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri