82% dintre romani cumpara saptamanal sau mai des produse de larg consum. Cosul mediu lunar de cumparaturi este de 1.010 lei, conform unui studiu MKOR, realizat in exclusivitate pentru evenimentul retailArena.

Legea 150/2016 obliga comerciantii de produse alimentare sa achizitioneze produsele din categoriile carne, oua, legume, fructe, miere de albine, produse lactate si de panificatie in proportie de cel putin 51% din volumul de marfa. Dupa doar sase luni, Comisia Europeana a inceput procesul de infringement, deoarece Romania incalca dreptul la libera circulatie a produselor in interiorul UE. Astfel, in 2017, Camera Deputatilor a adus mici modificari; in aprilie 2018 Ministrul Agriculturii anunta ca nu va renunta la aceasta lege, chiar daca ea nu este aplicata inca.

Marii retaileri s-au aliniat totusi tendintei generale de a trece la produse locale, autohtone, asigurand deja aceasta prezenta a produselor romanesti la raft.

Furnizorii locali sunt prezenti in Kaufland (peste 50% autohtone, 100% din produsele de panificatie, 84% dintre furnizorii Kaufland sunt locali); Lidl (peste 5000 de furnizori locali in 2016 cu 11% in crestere fata de 2015, ca marci proprii avand Camara Noastra si peste 21 mil. de euro in exporturi, in 2016); Carrefour (Peste 280 de parteneriate cu fermieri locali, 75% din produsele marca proprie sunt produse in Romania).

Esantionul studiului este de 1.067 de respondenti, in septembrie 2018.

82% dintre romani cumpara saptamanal sau mai des produse de larg consum. Cosul mediu lunar de cumparaturi este de 1.010 lei; cifra este confirmata si de datele INS in trimestrul doi din 2018.

656 de lei este bugetul lunar alocat produselor alimentare, iar dintre acestea 81% sunt produse romanesti. 199 de lei sunt alocati lunar produselor de ingrijire personala, iar 42% sunt produse romanesti. 155 de lei este bugetul lunar alocat produselor de curatenie si ingrijire a casei, 41% dintre acestea fiind romanesti.

96% dintre romani isi fac cumparaturile de baza din marile lanturi de magazine. 96% prefera la supermarket, urmate de magazinele de cartier. 12% dintre acestia cumpara si online.

69% prefera Kaufland, la egalitate cu Lidl, in timp ce 54% prefera Carrefour.

1 din 3 romani aleg produsele in functie de tara sau regiunea de origine. Raportul calitate/pret este cel mai important, urmat de siguranta si calitatea ingredientelor si, pe locul trei, calitatea, INDIFERENT de pret.

96% dintre romani obisnuiesc sa cumpere produse romanesti, in timp ce 53% dintre consumatori aleg frecvent produse romanesti in locul celor de import. 30% dintre consumatori aleg magazine care ofera produse romanesti. 47% dintre consumatori aleg produse romanesti…din patriotism, fiind chiar dispusi sa plateasca cu pana la 30% mai mult pentru acestea, in timp ce 43% considera ca au o calitate superioara si 39% considera ca sunt mai naturale.

Branduri romanesti preferate

Produsele alimentare perisabile sunt preferate de 92% dintre romani, urmate de produsele de ingrijire personala si infrumusetare (50%) si de produse alimentare cu termen de valabilitate crescut.

Napolact este brandul principal preferat de romani, urmat de Covalact, Cristim, LaDorna si Albalact.

Boromir conduce topul ambalatelor, Baneasa fiind pe locul doi. Pentru bauturi, Borsec conduce detasat, Dorna e pe locul doi si Bucovina e pe trei.

Pentru dulciuri, ciocolata Rom e pe primul loc, Poiana pe locul doi, Kandia pe trei, Laura pe patru si Eugenia pe locul cinci.

In ceea ce priveste bauturile alcoolice, Ursus e pe primul loc, Cotnari pe doi, Timisoreana pe trei, Ciucas pe patru si Zarea pe locul cinci.

La ingrijire personala, Farmec e pe primul loc, Gerovital pe locul doi, Elmiplant pe trei, Doina pe patru si Super Cristal pe locul cinci.

Produsele de curatenie – Dero pe primul loc, Nufar si Triumf pe locul doi si respectiv trei.

Partenerii RetailArena 2018:
Omnichannel day partner: FAN Courier
Gold Partners: VTEX, Ropeco, Glory, Visa
Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International
Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri