“Daca esti in long tail, nu prea contezi – daca nu esti in hotstop, nu prea contezi. Daca ma uit pe marcile de top romanesti, ele nu au castigat pe spatele retailului, ele au castigat pentru ca au inteles foarte bine clientul”, spune Mihai.

“In primul rand brandurile de succes inteleg consumatorul si inteleg emotiile lor. Retailul este un instrument exterior, daca te bazezi pe el, la un moment dat tot retailul te va da afara. Iarasi, marcile romanesti sunt competitive pe anumite categorii – traditionale, old school sau comodizate rapid.

Trebuie sa te gandesti cand spui “brand-uri romanesti”, ce inseamna, de fapt. Nu cred ca a fi romanesc este un beneficiu, per se. Daca luam la nivel de substantiv, ca esti de aici si deci e mai bine, nu e mare lucru, trebuie sa punctezi altceva, de exemplu ca este fresh. Franta vinde pentru ca spune ca se pricepe foarte bine la ceva anume, la croissante, de exemplu”, exemplifica specialistul in marketing.

La piata de bere, nicio marca nu spune ca este romanesc, toti si-au gasit anumite caracteristici pe care s-au dus puternic. “Daca cineva crede ca a fi romanesc este automat un beneficiu pentru clienti, se insala. Nu mai functioneaza doar faptul ca “sunt la tine din cetate”, au evoluat lucrurile. Nu vad acest patriotism, in Romania, ca prinzand la public, fara nicio alta calitate scoasa in evidenta”.

Produsul romanesc trebuie, deci, sa scoata in evidenta calitati clare, palpabile.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners: VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing

Sursa foto: Ovidiu Udrescu