Cumparatorii de obicei prefera un supermarket cat mai aproape de casa, dar cand vine vorba de cumparaturi mai mari aleg un centru comercial dominant. Desi in piata de retail importanta acordata proximitatii este in crestere, proiectele dominante vor ramane la fel de puternice, potrivit unei analize a companiei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox, prezentata de catre Mihaela Petruescu in cadrul conferinte retailArena.
“Am ales sa incepem studiul cu anul 2006 pentru ca de atunci s-a inregistrat o perioada mai dezvoltata si un ritm mai accelerat de dezvoltare a acestui domeniu. In ultimii ani am observat ca au fost realizate multe proiecte atat de proximitate, cat si dominante in orase primare, secundare si tertiare. Ne-am confruntat cu o situatie pe care nu am mai intalnit-o pana anul trecut, in 2017 a fost cel mai mic stoc de proiecte de retail livrate. Anul trecut am avut 75.000 mp livrati, iar anul acesta cred ca o sa ajungem la 170.000 mp daca se deschid toate proiectele anuntate. Comparativ cu tarile din regiune, stocul de retail din Romania este sub nivelul unor tari precum: Polonia, Cehia, Slovacia sau Ungaria, avand 2,1 milioane mp, mai arata studiul”, explica Mihaela Petruescu.
Evolutia livrarilor de spatii de retail in Romania
Citeste si:
Evolutia livrarilor de spatii de retail in Romania
Comparativ cu tarile din regiune, stocul de retail din Romania este sub nivelul tarilor din jur, avand 2,1 milioane mp, mai arata studiul.
Orase care au atras dezvoltari de retail de proximitate
“In continuare sunt orase mai mari si mai mici care vor acoperi spatiile de retail. Daca in urma cu 5 ani era foarte importanta oferta de branduri si promotiile, acum vedem ca cel mai important lucru pe care il cauta cumparatorii este proximitatea si accesibilitatea”, adauga Mihaela Petruescu.
Orasele in care se dezvolta noi spatii de retail modern sunt Timisoara, Targu Mures, Bacau, Craiova, Bucuresti, Ploiesti, Sibiu, Brasov, Iasi si Pitesti.
Cushman & Wakefield Echinox este una dintre cele mai mari companii de consultanta imobiliara cu specializare in sectoarele de birouri, retail si industrial.
Citeste si:
Partenerii RetailArena 2018
Omnichannel day partner: FAN Courier
Gold Partners; VTEX, Ropeco, Glory, Visa
Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International
Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing
Sursa foto: Ovidiu Udrescu
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: