“Daca as putea schimba ceva, as schimba clasa politica. Mi-as dori sa avem o clasa politica cu un proiect de tara. Mi-as dori sa investim in sanatate, in educatie, in infrastructura”, a explicat Sirbu.

El a glumit spunand ca, de fapt, lipsa infrastructurii ii ajuta pe retailerii romani. “Faptul ca nu avem autostrazi ii tine pe cei de la Amazon la granita”, a ironizat reprezentantul Flanco starea infrastructurii din Romania.

Cu privire la planurile companiei, Dragos Sirbu a spus ca anul 2018 difera foarte mult de 2017.

“2017 a fost anul de varf al consumului, dar noi am ales sa mergem pe varianta de restructurare combinata cu dezvoltarea. Anul trecut am inchis 17 magazine nerentabile, poate si datorita online-ului. In schimb, in 2018 deschidem magazine. Maine (26 octombrie -n.r.) deschidem magazinul cu numarul 131, la Orastie”, a subliniat reprezentantul Flanco.

Strategia companiei in ceea ce priveste inchiderea magazinelor a fost bazata pe studii, derulate pentru a-si cunoaste mai bine clientii, competitia si tot ce se intampla in jurul magazinului. Datorita unui astfel de studiu, unul dintre magazinele puse pe “lista neagra” a scapat, a fost refacut si modernizat.

Referitor la vanzarile online, Dragos Sirbu a spus ca, la Flanco, 20% din comenzi sunt operate pur online, dar in general este greu de estimat in ce mediu ia clientul decizia de a cumpara. "Stim insa ca 80% dintre clienti se informeaza in online si apoi cam 55% ajung sa cumpere din magazin", subliniaza Sirbu.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners: VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing

Sursa foto: Ovidiu Udrescu