Gabriela Dumitru, Cluster Head South CEE Sales si Business Development in cadrul Mastercard Advisors, a prezentat in cadrul conferintei retailArena o solutie bazata pe machine learning prin care un retailer poate sa faca predictii cat mai precise legate de profitabilitatea unei campanii sau a unui magazin. Scopul soft-ului Applied Predictive Technologies (APT), cumparat in 2015 de Mastercard, este sa ofere comerciantilor capacitatea de a lua decizii bazate pe analiza datelor.

Specialistul Mastercard Advisors a precizat ca una dintre cele mai utilizate modalitati de a folosi acest tool este testarea impactului pe care il are remodelarea unui magazin fizic, in contextul in care, de obicei, la un astfel de proces fiecare departament (financiar, business) vine cu cate o opinie legata de ce elemente vor creste profitabilitatea.

Frumusetea APT este ca introduce un limbaj comun in organizatie si, mai mult decat atat, analiza impactului unei remodelari se face in real time, in cateva zile sau la o luna distanta - Gabriela Dumitru, Mastercard Advisors

"Beneficiile pe care le poti obtine dintr-un astfel de soft sunt corelate cu marimea companiei. Tool-ul foloseste niste motoare statistice, dezvoltate pe parcursul a 20 de ani, care sunt disponibile prin intermediul unei platforme in cloud in care urca datele retailerului care foloseste sistemul de test & learn", a explicat Dumitru.

Cu cat investitiile unui comerciant sunt mai mari, cu atat si ariile de optimizare sunt si ele mai atractive, dar cel mai adesea beneficiile sunt mai importante cand este vorba de testarea unor concepte in modelul de investitii CAPEX.

Atunci cand un retailer mare decide remodelarea unui magazin sunt 1.000 de intrebari care apar...daca a fost sau nu efectul a ceea ce a facut in magazin? Sau daca staff-ul mai trainuit a influentat sau nu vanzarile? Platforma de teste APT poate sa izoleze aceste elementele de zgomot si, in momentul in care faci experimentul in piata, poti sa distingi clar daca efectul a ceea ce ai facut s-a datorat campaniei respective sau altui element din sistem.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners: VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri