Romania se situeaza printre tarile europene cu cea mai scazuta rata de retur & respingere in cumparaturile online, potrivit unui studiu realizat de Glami.

Glami Fashion (Re)Search este un studiu derulat de InspiGroup in cele 15 tari in care activeaza cu catalogul online Glami.ro. Studiul analizeaza obiceiurile offline si online ale cumparatorilor si a constat intr-o serie de intrebari specifice, menite sa sublinieze preferintele si obiceiurile clientilor din cele 15 tari in care Glami este prezent.

Astfel, atunci cand au fost intrebati daca au intentia de a returna produsele de imbracaminte comandate, 85% dintre romani au raspuns ca nu ar cumpara anumite produse online doar ca sa le returneze dupa un timp, 50% dintre romani nu ar returna produse comandate din cauza marimii gresite si 77% dintre ei nu ar comanda acelasi produs in doua marimi diferite.

1 din 10 produse sunt returnate de 34% dintre respondenti – utilizatori Glami Romania – din cauza marimii necorespunzatoare. Comparativ, doar rusii comanda acelasi produs in doua marimi diferite, de teama ca nu le va fi buna marimea (41%). Ungurii, turcii si cehii sunt printre cei care au rata de retur cea mai mare (1 produs din 5).

Comportamentul la cumparaturi in magazine fizice versus magazine online

Cand au fost intrebati despre timpul petrecut la cumparaturi in magazine fizice, cei mai rapizi cumparatori, cu 10 pana la 30 de minute per sesiune de shopping, sunt ungurii (43%) si grecii (48%). Cei mai lenti sunt rusii: 39% dintre respondenti petrec mai mult de 2 ore la cumparaturi, in medie. 38% dintre romani spun ca stau intre 30 si 60 de minute la cumparaturi in magazine fizice.

Legat de timpul petrecut pentru a finaliza o comanda online, atunci cand cumpara intr-un magazin online, 41% dintre respondentii romani spun ca, in general, analizeaza oferta a 4-6 magazine online pana sa faca o comanda efectiva, apreciind faptul ca timpul necesar incheierii unei comenzi depaseste 60 de minute, mai mult decat le-ar lua sa faca cumparaturi intr-un magazin fizic. Cei mai rapizi cumparatori online sunt grecii (34% dintre respondenti au spus ca au nevoie de 10-30 minute sa finalizeze o comanda), iar cei mai inceti sunt rusii (48% dintre cei care cumpara online au nevoie de mai mult de 60 de minute).

Atunci cand sunt intrebati de ce prefera cumparaturile online, utilizatorii GlamiI Romania care au participat la studiu prefera acest mod de a cumpara datorita preturilor mai bune pe care le gasesc in magazinele online (63% dintre cei care au raspuns) si achizitioneaza frecvent in sezonul reducerilor (52%). Ungurii (45%) si turcii (44%) ii urmeaza indeaproape, citand aceleasi motive.

45% dintre respondentii romani spun ca nu gasesc aceeasi diversitate de produse in magazinele fizice ca atunci cand cumpara online. La polul opus, rusii (73%), ungurii (72%) si grecii (64%) sunt mai atrasi de cumparaturile in magazine fizice.

La intrebarea “Care a fost motivul ultimei dvs achizitii?”, cumparaturile au fost o placere pe care si-au oferit-o slovacii (48%) si cehii (42%). Turcii (44%) au fost motivati de campanii de reducere pentru ultima lor achizitie, in timp ce romanii (34%) si rusii (46%) au folosit ultima achizitie pentru cumparaturi de sezon nou.

La intrebarea “Care piesa vestimentara ar trebui sa fie de calitate de lunga durata?” calitatea pantofilor a fost cea mai importanta pentru rusi (85% dintre respondenti) si slovaci (72% dintre respondenti), iar calitatea jachetelor a fost preferata de catre unguri (83% dintre respondenti), greci (72%) si cehi (70%). Pentru romani, calitatea de lunga durata este importanta in cazul pantofilor (69% dintre respondenti) si, la diferenta mica, este urmata de calitatea jachetelor (62% dintre respondenti).

La intrebarea “In ce conditii ati fi dispusi sa cheltuiti mai mult pe produse de fashion?” rusii au punctat faptul ca cel mai important aspect este calitatea design-ului si i-ar convinge sa cheltuie mai mult (67% dintre respondenti). In schimb, romanii (78%), cehii (72%) si slovacii (72%) au spus ca importanta este calitatea materialului.

GLAMI Fashion (Re)search este disponibil in Romania aici.

Lansat pe 15 iunie 2017, Glami.ro ofera cumparatorilor de fashion o destinatie completa si posibilitatea de a cauta printre sute de mii de produse pentru a gasi rapid produsul preferat, de care au nevoie. Este prima platforma de acest fel lansata in Romania, combinand continutul de fashion cu actiuni menite sa ofere cei mai buni clienti fiecarui magazin inregistrat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri