Prima zi de scoala aduce in fiecare an emotii si noi inceputuri pentru copii, dar si cheltuieli pentru parinti. Romanii se straduiesc sa le asigure copiilor lor toate cele necesare, in noul an scolar astfel incat ajuns sa scoata din buzunar pana la 2650 lei.

Astfel, cheltuielile pentru noul an scolar cresc odata cu trecerea copiilor dintr-un ciclu scolar in altul. Daca pentru un prescolar bugetul mediu total se ridica la peste 1740 de lei, pentru un elev de liceu parintii cheltuiesc chiar si peste 2650 de lei. Aceasta in conditiile in care castigul salarial mediu net este de 3119 lei lunar, conform datelor INS publicate in luna iunie 2019, arata un studiu MKOR.

Cu ocazia inceperii noului an scolar, 9 din 10 copii vor veni la scoala cu haine si rechizite noi, obiecte pentru care sunt cheltuiti mai mult de un sfert din totalul banilor alocati pentru inceputul scolii. Aproape 3 din 10 parinti investesc si in pregatirea spatiului de lucru pentru acasa, achizitionand diferite obiecte de mobilier, pentru care aloca cel putin 60 de lei.

Manualele scolare se afla pe lista de cumparaturi pentru doar 1 din 10 parinti, iar bugetul alocat pentru acestea creste odata cu ciclul de invatamant in care se afla elevii. Astfel, daca in ciclul primar manualele costa in medie 570 de lei, parintii unui elev de liceu ajung sa scoata din buzunar aproape 980 de lei pentru acestea. La gimnaziu, pe elevi manualele ii costa 680 de lei, in medie.

Pentru a face toate cumparaturile necesare cu ocazia inceputului de an scolar, parintii se indreapta in special catre magazinele fizice (53%), in timp ce 46% fac aceste cumparaturi atat online, cat si offline. Aproape jumatate dintre ei prefera hypermarketurile si supermarketurile, de unde pot completa aproape in intregime lista de cumparaturi pentru noul an scolar. Dintre acestea, preferate sunt Carrefour, Auchan, Lidl si Kaufland.

In fata ofertei foarte bogate de produse, parintii pun cel mai mare pret pe recomandarile cadrelor didactice atunci cand aleg ce manuale si rechizite sa achizitioneze.

In general, calitatea produselor achizitionate este foarte importanta, parintii alegand pentru copiii lor produse care asigura durabilitate, dar si confort. Copiii au si ei un important cuvant de spus in selectia produselor de pe raft, acesta fiind chiar mai presus de criteriile legate de costuri.

Studiul MKOR s-a desfasurat prin metoda sondajului de opinie online (CAWI). Volumul esantionului este de 850 de copii intre 3 si 17 ani, inscrisi intr-o institutie de invatamant (intervievati prin proxy, parintii fiind cei chestionati). Esantionul este reprezentativ la nivel national pentru populatia cu acces la internet, cu o marja de eroare de 3,4%, la un interval de incredere de 95%.

MKOR Consulting este o agentie de cercetare de piata inovativa, care combina experienta practica in afaceri, know-how-ul la nivel MBA si expertiza de top pentru a oferi o intelegere aprofundata a mediului de business. In activitatea sa, MKOR Consulting acopera toate tipurile de cercetare si ofera o flexibilitate crescuta clientilor sai, cu scopul intelegerii si livrarii celor mai detaliate perspective asupra pietei. MKOR Consulting este fondat de catre Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienta in marketing si cercetare de piata. Corina are titlul de MBA, obtinut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizatii in calitate de manager de marketing si PR si a initiat mai multe proiecte antreprenoriale.

Sursa foto: Odua Images/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri