Oana Bejan, Modern Trade & Impulse Channels Manager Danone Romania, este speaker la retailArena 2019 - From emotions to experiences: the retail of the future. Vino sa o asculti pe 23 si 24 octombrie, la hotel Sheraton! Detalii despre retailArena gasesti aici.

Exista un nivel mare de interes in randul consumatorilor cu privire la ingredientele din care sunt facute produsele alimentare pe care le consuma. Astfel, peste jumatate dintre consumatorii de iaurturi citesc ingredientele de pe eticheta produselor, procent in crestere in ultimii ani. Si pentru ca originea acestor ingrediente este de asemenea importanta, Danone Romania a dezvoltat in ultimii ani o adevarata traditie a transparentei si comunicarii deschise cu consumatorii, fie prin interactiuni directe cu acestia, asa cum sunt zilele portilor deschise organizate in fabrica din Bucuresti, fie prin povestile fermierilor romani care produc zilnic lapte pentru iaurturi.

Astfel, scanand QR codul de pe ambalaje direct cu camera foto a telefonului sau intrand pe iaurtuldanone.ro, consumatorii pot afla detalii despre 7 dintre cele peste 140 de familii de gospodari care fac parte din programul socio-economic „O sansa pentru familia ta”, desfasurat in Zimnicea de Danone, impreuna cu partenerii sai.

„De peste sapte ani, desfasuram programul <>, prin intermediul caruia am sustinut peste 140 de gospodari din Zimnicea sa isi intemeieze o afacere de familie si sa aiba propria mica ferma. Suntem bucurosi ca au decis sa ne fie parteneri si sa ne ofere cel mai bun lapte, pentru care muncesc cu daruire si responsabilitate. Ne dorim sa ducem povestile lor mai departe si sa le vorbim romanilor despre sursa laptelui din care sunt produse iaurturile Danone. Doar cu ajutorul lor, reusim sa producem in fiecare zi peste 1 milion de iaurturi, care ajung pe mesele romanilor si ale europenilor din alte 13 tari”, declara Natalia Gelstein Kiss, General Manager Danone Romania, Bulgaria si Tarile Adriatice.

De 20 de ani, Danone Romania produce iaurt in fabrica din Bucuresti, colectand anual peste 60 de milioane de litri de lapte proaspat, in mare majoritate din surse locale. Compania are parteneriate durabile cu peste 20 de ferme mari, toate atent selectate si verificate din punct de vedere al calitatii. La acestea se adauga cele peste 140 de gospodarii din proiectul socio- economic „O sansa pentru familia ta”, dezvoltat de Danone incepand cu anul 2012, impreuna cu partenerii Open Fields si Polaris.

Programul a ajutat comunitatile din zonele defavorizate sa se dezvolte ca producatori de lapte si a inceput cu oferirea de juninci din rasa Holstein familiilor care nu aveau posibilitatea de a investi in achizitionarea unui animal de rasa, stimuland astfel productia locala. Prima vitelusa nascuta a fost, la randul ei, oferita altei familii din comunitatea locala, iar lantul beneficiarilor a crescut. In total au fost donate peste 370 de vacute.

A urmat apoi dotarea cu 29 de statii de muls mobile echipate cu panouri solare pentru incalzirea apei, 7 masini agricole care sa le asigure gospodarilor nutreturi pentru sezonul rece, ca si peste 800 de ore de curs pe teme, precum igiena, nutritia si managementul fermei pentru gospodarii participanti in program.

In 2019 programul merge mai departe cu initiative in zona de mediu, asa cum este procesarea ecologica a deseului de grajd si plantarea a peste 8.000 de copaci in zona. Programul „O sansa pentru familia ta” este o initiativa pe termen lung, care va continua si in urmatorii ani, devenind o solutie sociala inovatoare pentru comunitati defavorizate din zone rurale sau urbane mici.

Danone Romania este lider de piata pe segmentul iaurturi. Compania are in portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate in majoritate in fabrica din Bucuresti, cu lapte proaspat colectat de la fermierii romani. Fabrica Danone din Bucuresti a produs local primele iaurturi in 1999. Danone Romania face parte din compania Danone, activa in domeniile: produse lactate proaspete, produse pe baza de plante, ape minerale imbuteliate si nutritie specializata. Danone a facut primul pas pe piata in Barcelona inca din 1919, cand Isaac Carasso a inceput sa vanda primele iaurturi in farmacii, ca un leac pentru infectiile intestinale, care afectau in special copiii. Cele mai renumite marci Danone includ iaurturi probiotice (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), marci de rasfat (Danette, Cremosso) si gamele Danone cu iaurt simplu si cu fructe, asa cum sunt in Romania Natural si Delicios.