Inainte de Craciun, clientii Lidl pot dona alimente pentru persoanele defavorizate, prin intermediul colectei organizate de retailer in parteneriat cu reteaua Bancilor pentru Alimente.

Lidl continua sa sustina comunitatile vulnerabile si organizeaza, in parteneriat cu reteaua Bancilor pentru Alimente, o campanie de colectare de alimente in 12 magazine din orasele Bucuresti, Cluj, Iasi si Bacau. Astfel, pana pe 22 decembrie, clientii Lidl pot dona produse neperisabile prin intermediul zonelor special amenajate la iesirile din magazine. Toate alimentele colectate in acest mod vor ajunge la persoane defavorizate.

In Romania, aproximativ 5 milioane de romani traiesc in pragul saraciei, conform www.foodwaste.ro. Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare si la combaterea saraciei din tara, Lidl a sprijinit infiintarea primei retele de Banci pentru Alimente din Romania, care functioneaza dupa modelul Federatiei Europene a Bancilor pentru Alimente (FEBA). Banca pentru alimente este o organizatie nonprofit care colecteaza gratuit bunuri de consum de la donatori (agenti economici, firme, producatori agro-alimentari) si le distribuie catre persoanele in nevoie si grupurile vulnerabile.

In acest context, in paralel cu sprijinul oferit in mod direct de catre companie retelei de Banci pentru Alimente, Lidl organizeaza pana pe 22 decembrie o colecta de produse prin care si clientii pot ajuta persoanele defavorizate. Prin aceasta actiune, clientii Lidl pot dona alimente pentru cei peste 22.000 de beneficiari ai ONG-urilor si centrelor partenere ale Bancilor pentru Alimente din Bucuresti, Cluj si Roman. Orfanii, batranii, copiii si adultii in prag de saracie sau persoanele cu dizabilitati sunt cateva dintre categoriile defavorizate care se vor bucura de sprijin prin intermediul acestui proiect. Colecta are loc in 12 magazine din Bucuresti, Cluj, Iasi si Bacau.

Produsele care pot fi donate de catre clienti sunt semnalizate la raft in magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesita o temperatura speciala de pastrare, precum: alimente de baza (ulei, faina, zahar, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste fainoase, sosuri, lapte UHT (care se pastreaza la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiti, cafea, ceai, dulceata si gemuri. Clientii pot dona aceste alimente in zonele special amenajate la iesirile din magazinele Lidl participante la program. Ulterior, produsele colectate vor fi preluate de Bancile pentru Alimente din Bucuresti, Cluj si Roman si distribuite beneficiarilor.

Magazinele Lidl in care se va desfasura actiunea:

Bucuresti:
• Str. Cpt. Av. Alexandru Serbanescu, Nr. 58 A, sector 1
• Str. Drumul Gazarului, Nr. 1, sector 4
• Calea Bucuresti, Nr. 98 B, Tunari

Cluj:
• Str. Alexandu Vaida Voievod, Nr. 59
• Calea Baciului, Nr. 47 A
• Str. 21 Decembrie, Nr. 95-97

Bacau:
• Str. Vadul Bistritei, Nr. 15
• Str. I. L. Caragiale, Nr. 6
• Str. Mioritei, Nr. 41

Iasi:
• Str. Vasile Lupu, Nr. 78
• Str. Nicolina, Nr. 2
• Bld. Chimiei, Nr. 2 A

Incepand cu anul 2016, au fost deschise, cu sprijinul Lidl Romania, trei Banci pentru Alimente in orasele Bucuresti, Cluj si Roman. De la inaugurare si pana in prezent, prin intermediul celor trei Banci pentru Alimente, s-a atins pragul de 1000 de tone de produse alimentare colectate de la peste 30 de companii private. Acestea au fost distribuite in mod gratuit catre peste 22.000 de beneficiari din ONG-uri si centre care gazduiesc persoane aflate in dificultate. Reteaua isi va continua expansiunea si in viitor pentru a acoperi toate regiunile Romaniei.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central in Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piata de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent in 30 de tari din intreaga lume si in prezent opereaza in jur de 10.500 de magazine si mai mult de 150 de centre in 29 de tari la nivel mondial.

Sursa foto: By Victoria 1/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri