Peelhy, start-up românesc de biotehnologie, dezvoltă, ca răspuns la actualul context epidemiologic, o bio-etichetă care va îmbunătăți igienizarea suprafeţei fructelor și legumelor cu coajă comestibilă.

Aflată în prezent în stadiul de dezvoltare de la prototip de laborator brevetat în Romania către „Minimum Viable Product”, inovaţia biotehnologică le va oferi producătorilor și consumatorilor o soluție sigură și accesibilă prin care să obțină igienizarea fructelor și legumelor cu coajă comestibilă, îndepărtând microbii și ceara prin expunere la jet de apă, înainte de consum.

„Pandemia de COVID-19 a adus recomandări și reglementări sporite ȋn ceea ce privește igiena, pe toate planurile. Consumatorii sunt mult mai atenți la igienizarea produselor pe care le cumpără, cu atât mai mult dacă sunt comestibile, ȋn timp ce comercianții implementează diverse măsuri pentru a răspunde acestor cerințe suplimentare de salubritate. Peehly vine ȋn ȋntâmpinarea acestor exigențe sporite, care vor deveni, ȋn viitorul apropiat, noile standarde. ”, explică Marius Pașculea, fondator și CEO al Peelhy.

Biotehnologia antimicrobiană Peehly a fost concepută ca o soluție inovatoare de diferențiere pe piață pentru producători și distribuitori. Utilizând bioeticheta, aceștia pot limita expunerea consumatorului final la toxiinfecțiile generate de bacteriile E-Coli, Listeria și Salmonella sau de ceara pe bază de petrol, reducând în același timp riscurile de dezvoltare a unor alergii.

„Dezvoltarea unei astfel de biotehnologii inovatoare pentru industria alimentară implică un proces complex de cercetare și, ulterior, de testare a tehnicilor de aplicare la scară industrială. Poate dura și doi ani, însă, pentru a accelera dezvoltarea, ne vom concentra în perioada următoare să atragem finanțare suplimentară pentru a suplini sprijinul logistic, de consultanță, mentorat și finanțare obținut pentru următorii 3 ani prin programul de incubare al Ilfov Business Hub, astfel încât să definitivăm Peelhy într-un timp mai scurt. Dezvoltarea unei astfel de inovații implică o investiție de cel puțin un milion de euro, parțial acoperită în acest moment, o sumă relativ redusă în raport cu potențialul comercial al bio-etichetei pe piața globală”, explică Marius Pașculea.

Soluția inovatoare va putea fi integrată în viitor în procesele de producție și distribuție a fructelor și legumelor cu coajă comestibilă, limitând semnificativ riscurile de expunere la bacterii a consumatorului final.

Peelhy a fost fondat la ȋnceputul acestui an de Marius Pașculea, unul dintre cei mai specializați bioeconomiști din România și Dan Vodnar, doctor în biotehnologii. Start-up-ul este unul dintre cele 8 proiecte din programul de pre-accelerare Food & Agri Tech Challenge lansat la începutul acestui an de Impact Hub Bucharest și EFSE DF, care se va încheia în iulie odată cu prezentarea proiectelor în fața publicului, a juriului, a investitorilor și specialiștilor din domeniu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri