xpresscups, serviciul de abonament la cafea de specialitate, a realizat un studiu referitor la consumul de cafea în România. Din cei peste 200 de respondenți, mai mult de jumătate au declarat că beau între 2 și 3 cafele pe zi, 45,7% dintre ei consumă cafea de specialitate, iar majoritatea preferă cafeaua preparată la espressor.

xpresscups s-a lansat în mai 2020 din dorința de a promova și a aduce mai aproape de consumatori cafeaua de specialitate proaspăt prăjită. Abonamentele pe care le pune la dispoziție serviciul sunt flexibile, existând și posibilitatea de a achiziționa pachetele separat, nu în baza unui abonament.

În acest moment, varietățile de cafea pe care le pune la dispoziție xpresscups includ: Costa Rica El Perezoso, Ethiopia, Kenya, Peru San Pedro, Rwanda și Roaster’s espresso.

Pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorilor de cafea din România, xpresscups a desfășurat în luna iulie 2020 un studiu, pe un eșantion de 221 de respondenți din țară.

Astfel, 73% dintre respondenți își achiziționează cafeaua de la magazin/supermarket, 38% din cafenele, și doar 25,8% online. Mediul online poate prezenta însă cele mai bune oportunități logistice pentru comercializarea cafelei de calitate, proaspete.

65,6% dintre respondenți cumpără cafea boabe, în timp ce 34,4% cumpără cafea măcinată; cafeaua boabe permite o măcinare chiar înainte de a prepara cafeaua, ceea ce îi oferă mult mai multă aromă.

45,7% consumă cafea de specialitate, 48% cafea 100% Arabica, iar 36,7% consumă cafea comercială, standard. Espressorul este preferat în prepararea cafelei de 61,1% dintre respondenți, în timp ce 13,6% aleg V60/Moka/Chemex, 42% ibricul și 18% filtrul.

În ceea ce privește rețele, 34% preferă espresso, 44,3% cappuccino sau latte, 21,7% Americano sau Long Black. Nu în ultimul rând, 58,8% au declarat că beau 2-3 cafele pe zi, 36,2% au spus că beau o cafea pe zi, și doar 5% că beau mai mult de 4 cafele pe zi

Studiul este disponibil AICI.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri