În luna iunie 2020, piața FMCG a crescut cu 6,5% față de anul trecut, creșterea fiind de această dată determinată de achizițiile de alimente (7,2%), pe când produsele de îngrijire a casei (- 0,3%) și de îngrijire personală (-4,9%) continuă să fie în scădere, potrivit unui studiu RetailZoom privind evoluția vânzărilor din cadrul a 3.000 de magazine.

În luna iunie, două săptămâni au înregistrat un vârf al vânzărilor, fiecare cu creștere de 10% față de aceleași săptămâni ale anului trecut: săptămâna Rusaliilor și prima săptămănă de vacanță de vară. Din topul judetelor, se detașează câteva, cu o dinamică mai mare decât media, anume Iași și Bacău.

Vezi și: Vision Clean: Vânzările în online ale dezinfectanților au crescut de 6 ori de la debutul pandemiei în România

Ce produse au cumpărăt românii în luna iunie

Consumul specific sezonului de vară în trecut, concentrat în mare parte pe băuturi răcoritoare, înghețată și categorii de profil pentru concedii (protecție solară), suferă o descreștere și duce astfel la evoluții negative pe multe categorii sezonale.

În funcție de valoarea vânzărilor din luna iunie, mâncarea semipreparată ( +35,2%), spirtul, plasturi și prezervativele (29,4%) și mâncarea pentru animale (22,6%) au înregistrat cele mai mari creșteri în iunie 2020 vs iunie 2019.

La categoria alimente, alcoolul pur a bifat o creștere de 94%, urmat de creveți (+71%), vinars/cognac (+57%) și înlocuitori carne (+54%).

Citește și: Compania românească Misavan intră cu gama de produse de curățenie și dezinfecție Dr. Stephan pe zona de retail și consumatori casnici

"Categoria de top a sectorului alimentar, berea, are o creștere semnificativă în comparație cu anul trecut (+13%), pe fondul canalului HoReCa în continuare deschis parțial, pe când sucurile carbonatate și non-carbonatate înregistrează scăderi. Și apa minerală înregistrează o scădere drastică, de -15% vs. Iunie 2019", explică reprezentanții RetailZoom.

Reculul în vânzări al produselor de îngrijire personală se menține și în luna iunie. Totuși, se observă și câteva categorii excepție, care au vânzări în creștere, unde există tendința de premiumizare, cum e hârtia igienică sau vopseaua de păr.

Citește mai multe pe retail.ro.

Sursa foto: Pixabay