Una dintre tendințele care se conturează pe piața spațiilor logistice și industriale din România este reprezentată de cererile venite din partea retailerilor internaționali care activează în țara noastră doar în zona de online și își propun să investească într-un centru logistic care să deservească regiunea, precizează Sânziana Pardhan, Managing Director România P3, în cadrul conferinței retailArena, organizată de wall-street.ro și Retail.ro.

”Au venit noi cereri de la retaileri care sunt prezenți în România doar pe partea de online, fără a avea o prezență fizică. Aceștia își doresc să vină în România pentru a deschide un centru logistic, dar nu numai pentru livrări la nivel național, ci regional. În ultima perioadă avem două discuții cu potențiali chiriași care urmăresc deschiderea unui astfel de centru logistic regional”, precizează Sânziana Pardhan în cadrul conferinței retailArena.

Reprezentanta P3 consideră însă că pentru a reuși să se dezvolte acest segment este nevoie de infrastructură, elementul esențial pentru buna funcționare a unui centru regional care își propune să livreze în Sud-Estul Europei. Cu toate aceastea, ultimele luni au conturat clar faptul că e-commerce-ul este ”marele câștigător al pandemiei”.

”Dacă ne uităm la discuțiile pe care le avem, nu numai în România ci și la nivel internațional este clar că e-commerce-ul este marele câștigător al acestei perioade și chiar dacă nu avem cifrele din perspectiva cerințelor de spații logistice ca să vedem care este creșterea, tendința este una de accelerare a adopției e-commerce-ului. Drept urmare, o să vedem o creștere semnificativă a cerințelor de spații de depozitare din partea acestui segment în 2021”, consideră Sânziana Pardham

Reprezentana P3 precizează că cifrele cu privire la evoluția acestei tendințe a e-commerce-ului de a-și face din ce în ce mai simțită prezența în parcurile logistice arătau bine și înainte de pandemie.

”Cifrele dinainte de pandemie arată că în cadrul P3, la nivelul întregului portofoliu european, chiriașii din zona de e-commerce ocupă în jur de 16%. Dacă ne uităm la dezvoltările noi, în acest moment vorbim de 600.000 de metri pătrați la nivel european, dintre care 40% din acest volum este destinat către chiriași din e-commerce. Este clar că acest segment devine un jucător din ce în ce mai important în ceea ce privește cererile noi”, precizează Pardhan, menționând că ultimul centru logistic de acest tip livrat de companie a fost pentru gigantul de tehnologie Amazon, în nordul Italiei.

În cadrul parcului industrial P3 Bucharest A1, compania a închiriat anul acesta în jur de 52.000 de metri pătrați în contracte pe termen lung.

retailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro și retail.ro, powered by VTEX, FAN Courier, P3 Logistics Park, eMAG Marketplace, Carrefour, Fashion House Outlet Centre București, Veranda, Twispay, Smart ID, Ceetrus, foodpanda, Answear, GLAMI, Filip&Company, ALTEX, Cushman & Wakefield Echinox, Optimized, Euromonitor și Ipsos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri