P3, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de logistică din România, cu 380.000 de metri pătrați în 14 depozite, are 25% din spații ocupate de companii din e-commerce. Prezentă la retailArena, Sînziana Pardhan, CEO P3 România, a vorbit despre acest sector, dar și despre investițiile pe care compania le pregătește în perioada următoare, respectiv intrarea în zona de logistică urbană.

„E-commerce-ul a crescut în ultimii ani, ca pondere în portofoliul global al P3. În România avem 25% spații ocupate de retaileri de e-commerce, o pondere mai mare decât ce vedem la nivelul grupului, unde se situează la 22%”, explică Sânziana Pardhan.

Ea precizează că pe termen scurt se observă o temperare a solicitărilor din e-commerce, care era de așteptat, după creșterile masive din perioada pandemiei.

”Totuși, considerăm că va continua, pe termen lung, tendința de creștere a cererii din partea industriei de e-commerce, mai ales în țările din estul Europei, precum România”, a adăugat Pardhan.

În ceea ce privește nevoile retailerilor în materii de spații logistice, ea menționează că nu s-au schimbat semnificativ în ultimul an, însă a apărut o tendință temporară, alimentată de problemele apărute în lanțurile de aprovizionare.

”Din cauza pandemiei și a incertitudinilor geopolitice a apărut nevoia de spații de depozitare temporară pe termen scurt și foarte scurt”, precizează Pardhan, explicând că dacă pentru un produs trebuia să vină câte un container în fiecare lună, din cauza blocajelor din China, acestea au fost blocate timp de 2 luni, iar în a treia lună au ajus toate deodată, creându-se o problemă la nivelul stocului.

P3 a achiziționat anul acesta un teren intravilan de aproximativ 4 hectare în zona de est a Bucureștiului, în interiorul centurii, unde intenționează să dezvolte un depozit de 18.000 de metri pătrați, inaugurând astfel un nou segment de activitate, cel de logistică urbană.

”Nu reinventăm roata, e un concept care în Vestul Europei a devenit extrem de larg răspândit”, precizează Sânziana Pardhan.

Acest nou depozit, din segmentul de logistică urbană, este gândit să reducă costurile de transport al companiilor ce-l ocupă. Conform Sânzianei Pardhan, ce citează studii realizate pentru piețele din Vest, o reducere cu 10 kilometri a distanței până la punctele finale de livrare poate aduce costuri cu până la un milion de euro mai mici în cazul unui depozit mediu ca suprafață.

Evenimentul Retail Arena este organizat de wall-street.ro și Retail.ro, VTEX fiind Main Partner, iar FAN Courier, Online Commerce Day Partner. La categoria Gold Partners intră Cargus, P3 Logistics Parks, Carrefour, Oney, Sameday, iar la Silver Partners îi găsim pe Motorola, Raiffeisen Bank, DWF, Mastercard, GUN Media, Ortec, RTB House, CustomSoft, BaseLinker, Emag, AFI Europe, VIVO!, Environ, Answear, TBI Bank, OLX Business, Offerista, Altex, dar și dm drogerie markt, Httpool și Jidvei. La categoria Sponsor îi avem pe Optimized, MTH Digital, Innoship.

Sursa foto: Udrescu Ovidiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri