Ultimul anunț al Auchan, cu privire la eliminarea caselor de marcat tradiționale și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți, a dat naștere unor dezbateri aprinse. Chiar avem nevoie de acest tip de digitalizare în retail? Răspunsul la această întrebare îl vom afla în timp, însă ce știm sigur este că modelul ales de Auchan și alți retaileri nu reprezintă vârful tehnologiei de care retailul dispune în acest moment, ci doar un pas către o experiență 100% self check-out.

După eliminarea casierilor, urmează eliminarea caselor de marcat? Cel puțin pe această idee merge Amazon, încă de la lansarea din 2016 a primului magazin Amazon Go, cu care a testat piața. În acest magazin, clienții trebuie să aibă pe smartphone aplicația Amazon, din care să scaneze un cod QR la intrare. Apoi, pun în coș tot ce doresc să cumpere și ies din magazin fără a se mai opri la vreo casă de marcat, pentru că nici nu există astfel de case de marcat.

Datorită senzorilor, camerelor de filmat și a inteligenței artificiale, la ieșirea din magazin, Amazon știe exact ce ai cumpărat, astfel că banii îți vor fi retrași din cont automat. Compania a lansat mai multe astfel de magazine, atât sub brandul Amazon Go, cât și Amazon Fresh, în Statele Unite ale Americii și în Regatul Unit al Marii Britanii.

Totuși, pandemia, dar și rata anuală a inflației, care a lovit buzunarele multor cetățeni la nivel global, nu i-ar fi adus gigantului de tehnologie rezultatele sperate. Presa internațională scria la începutul acestei luni că Amazon ar fi luat o pauză de la deschiderea de noi astfel de magazine și a decis chiar închiderea unora dintre ele.

De partea cealaltă, CEO-ul companiei, Andy Jassy, a precizat că planul lui este să dubleze veniturile acestei linii de business, care trece printr-o serie de teste în acest moment și care nu s-a bucurat de o perioadă de „normalitate”, având în vedere că multe dintre magazine s-au deschis în pandemie.

Amazon nu este singurul retailer care mizează pe acest concept de magazine, un model asemănător fiind lansat în Polonia, de către compania din spatele lanțului de magazine Zabka

În 2020, un magazin care își propunea să meargă pe același model cu cel al magazinelor Amazon Go, a fost lansat de către o echipă de români, unii dintre ei foști angajați UiPath, pe Calea Victoriei 85 din București. Denumit Grab&Go, acesta a fost deschis doar câteva luni, fondatorii fiind nevoiți să-l închidă ca urmare a numărului mic de clienți și a restricțiilor anti-covid.

Sursa foto: Lisa F. Young / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri