”Nu trebuie făcut totul deodată, dar companiile trebuie să înceapă de undeva. Beneficiile unui model de business sustenabil, circular, sunt de mai multe feluri. Un exemplu este faptul că generația millennials apreciază foarte mult companiile care sunt preocupate de protecția mediului, de diversitatea socială și de companiile care contibuie la binele societății”, subliniază Luminița Roșca.

În plus, companiile sustenabile sunt mai bine văzute de consumatori, care se uită tot mai des la produsele pe care le consumă și la cât de prietenoase cu mediul înconjurător sunt acestea în realitate.

”Reducând deșeurile reduci și costurile, iar pe parte de finanțare poți avea beneficii în realația cu băncile. De asemenea, dacă reutilizezi deșeurile produse de propria companie vei fimai independent, un lucru care devine tot mai important în actualul context geopolitic. Nu în ultimul rând, un beneficiu se va vedea și la nivelul profitabilității companiei. Dacă o firmă are angajați mai buni și clienți mai loiali datorită aplicării unor strategii de sustenabilitate, în final aceste lucruri se vor vedea și la nivelul rezultatelor financiare”, consideră Directorul General Eco Synergy.

Ea a mai aduăgat că firmele ar trebui să facă rapoartele de CSR mai ”digerabile” pentru publicul larg, fiind recomandat ca măcar o parte din clasicele PDF-uri de zeci de pagini să fie transformate în infografice și articole media ce pot fi diseminate și înțelese cu ușurință de către clienți și utilizatori.

Eco Synergy este o organizație care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorilor (O.I.R.E.P.) pentru ambalaje și deșeuri de ambalaj.

Luminița Roșca a participat la conferința SUSTENABIL ZI DE ZI – de la NICE TO BE la MUST BE, organizată de Eco Synergy și Asociația Environ.

Foto: Ovidiu Udrescu