Proiectul, ce ar putea fi implementat în paralel cu Sistemul European de Tranzacționare a Emisiilor (Emissions Trading System, ETS, n.r.), principalul instrument de piață pentru reducerea emisiilor de CO2, ar urma, practic, să contribuie la reducerea amprentei de mediu a două sectoare foarte importante: transportul rutier și încălzirea locuințelor, după cum arată Politico.

Publicația arată de asemenea că motivația din spatele acestui plan este ca extra-costurile - pe care Parlamentul European le estimează la un maximum de 10 eurocenți per litru de carburant până în 2030 - să îi determine pe oameni să găsească metode alternative de încălzire a locuințelor, dar și să facă trecerea către mașini electrice și transport public.

Cu toate acestea, unele voci se tem că o astfel de taxă ar adânci și mai mult inechitățile la nivelul populației europene, și așa greu încercată de creșterea prețurilor la energie.

Prim-vicepreședinte Comisiei Europene, Frans Timmermans, a dat asigurări, însă, că acest lucru nu se va întâmpla.

"Vă promit: cei care o duc greu nu vor suferi de pe urma unei astfel de inițiative", a declarat acesta recent pentru un post de televiziune belgian, conform aceleiași surse.

Cu toate acestea, noua taxă nu va intra în vigoare până în anul 2027, cu un an mai târziu decât data la care este prevăzut să devină funcțional Fondul Social pentru Climă, în valoare de aproape 90 de miliarde de euro, un mecanism care, în esență, este menit să sprijine gospodăriile vulnerabile.

Sursa foto: Shutterstock